29 September 2005, 21:15
een paar antwoorden:
* als de kleppendeksel los zit moet je eigenlijk gelijk de pakking vervangen INCLUSIEF het halve maantje wat aan de achterkant zit - verlengde vd nokkenas. Draai de moertjes vd kleppendeksel niet te vast, want dan gaat ie lekken.
* ja, de carterontluchting zit origineel vrij knullig in de bocht van het gegoten alu huis ri turbo. De enige afdichting is idd de verdikking op de buis. ik heb er wat kneedbare kit omheen gesmeerd, maar blijft beetje gepruts. Bovenop bij de distr.riem hoort ie door een 'poortje' te lopen. In m'n andere turbo ga ik de slang denk ik omleiden naar een apart potje, zodat er geen rotzooi in het inlaattraject komt.
* de kabelboom in de motorruimte is origineel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend: de isolatielaag laat los. dus het kunnen allemaal originele draden zijn?? Ik heb daardoor al eens stil gestaan midden op de A10 (geen + meer op de bobine). Een nieuwe draadboom in de motorruimte is dus geen weggegooid geld. Voor de rest vd kabelboom ken ik geen problemen.
* Oliescheider??
* de turboas mag wat speling hebben als je 'm 'kantelt', maar niet zoveel dat het schoepenrad aanloopt aan het huis uiteraard. Als je de beide kanten tegelijk omhoog of omlaag drukt, dan mag er geen speling voelbaar zijn.
Hoop dat je hiermee verder kunt!
* als de kleppendeksel los zit moet je eigenlijk gelijk de pakking vervangen INCLUSIEF het halve maantje wat aan de achterkant zit - verlengde vd nokkenas. Draai de moertjes vd kleppendeksel niet te vast, want dan gaat ie lekken.
* ja, de carterontluchting zit origineel vrij knullig in de bocht van het gegoten alu huis ri turbo. De enige afdichting is idd de verdikking op de buis. ik heb er wat kneedbare kit omheen gesmeerd, maar blijft beetje gepruts. Bovenop bij de distr.riem hoort ie door een 'poortje' te lopen. In m'n andere turbo ga ik de slang denk ik omleiden naar een apart potje, zodat er geen rotzooi in het inlaattraject komt.
* de kabelboom in de motorruimte is origineel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend: de isolatielaag laat los. dus het kunnen allemaal originele draden zijn?? Ik heb daardoor al eens stil gestaan midden op de A10 (geen + meer op de bobine). Een nieuwe draadboom in de motorruimte is dus geen weggegooid geld. Voor de rest vd kabelboom ken ik geen problemen.
* Oliescheider??
* de turboas mag wat speling hebben als je 'm 'kantelt', maar niet zoveel dat het schoepenrad aanloopt aan het huis uiteraard. Als je de beide kanten tegelijk omhoog of omlaag drukt, dan mag er geen speling voelbaar zijn.
Hoop dat je hiermee verder kunt!
