21 March 2007, 01:40
Jelmar schreef:@242-turbo; ik denk dat jij t3 turbo's hebt of t25 of mitsu turbo's, maar volvo's zijn zelf zekere niet geleverd met T4 turbo's.Keej, ik zal eens wat foto's plaatsen om te weten welke ik heb. Om eerlijk te zijn, het is dat ik het moet weten maar verder... Ze moeten gewoon passen en werken.
Jelmar schreef:zoals jw al aangaf kun je de compressor & turbine zonder moeiete onderling van elkaar verdraaien, dit maakt geen drol uit.Is niet van toepassing omdat ik die van ebay niet ga kopen. Toch bedankt.
Hou alleen rekening met al je leidingen & je wastegate & actuator.
Jelmar schreef:Ik kan eventueel wel een leuk stalen uitlaatspruitstukje voor je in elkaar knutselen, als jij de flens regelt. HIER te bestellen). De turbo flens & lasbochten etc kan ik zelf regelen.Kost dat bij jou?
Funsdaf schreef:m.b.t. de MS en het echt zuiniger lopen. Daar moet ik je helaas toch een beetje in teleur stellen. Als je een goed afgestelde "ouderwetste" installatie hebt dan verschilt deze zich m.b.t. verbruik niet zo heel veel / niets met een LPG injectie systeem.Vermogen is the main subject! Als hij zuiniger word is dat meegenomen. Blijft het verbruik continu of word het meer maakt me dat helemaal geen drol uit! Het blok moet optimaal zijn met megasquirt en VPI zodat mik straks lekker asociaal geld erin kan pompen om leuke dingen ermee te doen. Voorlopig een 90+ spruitstukkie en daarna laat ik een RVS spaghetti maken. Bling bling zoals dat volgens mij tegenwoordig heet.
Enige voordeel dat je kunt halen is dat je een andere kop met hogere compressie monteerd. Maar dampgasinjectie is zeker geen wondermiddel voor een beter verbruik.
Funsdaf schreef:EGR gebruiken je verbruik terug te dringen kan inderdaad (in deellast gebieden). Maar persoonlijk zou ik liever iets meer verbruik voor lief nemen dan de ellende van het terugvoeren van uitlaatgassen. Overigens, je geeft aan EGR "meet" dingen. Dit klopt niet echt. EGR is aleen het terugvoeren van uitlaatgas, wordt niks van gemeten. Meten doe je met een lambda sensor (mengselvorming) en eventueel een EGT sensor (uitlaatgastemperatuur).Weer zoiets. Ik dacht aan EGT in het spruitstuk. Niet logisch want dat smelt meteen weg. Hier weet ik net zoals turbo's weinig vanaf en zal me erin moeten verdiepen voor ik met ms ga klooien. Eerst dat maar eens doen....