10 April 2007, 23:10
Hoi Ruud,
op de bovenste 2 foto's kun je duidelijk zien dat er nog oranje knipperlichtjes op de flanken prijken.
Maar goed je hebt het plaatje compleet gemaakt dus een prachtig geheel.
Even voor de duidelijkheid mijn 240 is een GLT maar heeft een nog completere uitrusting dan een Superpolar.
In 1987 bestond de naam Polar nog niet eens.
Mijn auto heb ik van de eerste eigenaar een Nederlandse diplomaat die de Volvo rechtstreeks en belastingvrij bij de fabriek in Götenborg heeft gekocht.Vandaar "tourist&diplomat sales"een aparte verkoopafdeling van Volvo waar alles mogelijk is qua uitvoeringen en opties
Voordeel is dat de auto dan veel goedkoper is en dus ook alles op de optielijst dus "doe maar alles wat er op kan" was zijn reactie.
Vervolgens is hij vanuit de fabriek rechtstreeks naar zijn toenmalige huis op Cyprus gereden en heeft hem meegenomen via Spanje tot vorig jaar in Brussel waar ik hem heb overgenomen.
Wat ik wel heerlijk vind aan deze uitvoering is de B230E motor zonder kat en met 131 PK. Dat gaat gewoon als de brandweer ten opzichte van de B200F in de Superpolar.
Grappig is dat het onderhoudsboekje stempels bevat van Volvodealers in 5 verschillende landen! en hij heeft pas 190.000 km gelopen
Maar het is dus een Volvo 245 GLT 2.3 en dan echt Full Options.
op de bovenste 2 foto's kun je duidelijk zien dat er nog oranje knipperlichtjes op de flanken prijken.
Maar goed je hebt het plaatje compleet gemaakt dus een prachtig geheel.
Even voor de duidelijkheid mijn 240 is een GLT maar heeft een nog completere uitrusting dan een Superpolar.
In 1987 bestond de naam Polar nog niet eens.
Mijn auto heb ik van de eerste eigenaar een Nederlandse diplomaat die de Volvo rechtstreeks en belastingvrij bij de fabriek in Götenborg heeft gekocht.Vandaar "tourist&diplomat sales"een aparte verkoopafdeling van Volvo waar alles mogelijk is qua uitvoeringen en opties
Voordeel is dat de auto dan veel goedkoper is en dus ook alles op de optielijst dus "doe maar alles wat er op kan" was zijn reactie.
Vervolgens is hij vanuit de fabriek rechtstreeks naar zijn toenmalige huis op Cyprus gereden en heeft hem meegenomen via Spanje tot vorig jaar in Brussel waar ik hem heb overgenomen.
Wat ik wel heerlijk vind aan deze uitvoering is de B230E motor zonder kat en met 131 PK. Dat gaat gewoon als de brandweer ten opzichte van de B200F in de Superpolar.
Grappig is dat het onderhoudsboekje stempels bevat van Volvodealers in 5 verschillende landen! en hij heeft pas 190.000 km gelopen
Maar het is dus een Volvo 245 GLT 2.3 en dan echt Full Options.

