13 April 2007, 22:27
Ok, al veel te lang niets meer laten horen over de 240!
Ik heb deze maand gedaan:
-olie ververst+filter.
-veel dingen schiingemaakt en gecontroleerd (luchtfilter, gasklep etc).
-Powerdisc schijven (met groeven) gemonteerd en de remklauen weer gangbaar gemaakt. Gelijk even de randen van de schijven zilver gespoten met hi-temp verf, ziet er nog goed uit. Ze remmen goed, maar nog niet echt beter dan de originele die erop zaten. Als ik straks wat meer vermogen heb wil ik ook goed kunnen remmen.
-wiellagers gecontroleerd. Links voor moest gesteld worden.
-dynamo vervangen voor die van mijn 940. Leuke simpele upgrade, iets beter licht en handig om een sterke dynamo te hebben voor de toekomstige E-fan. (originele is 65A, nu 100A). Ook gelijk de massa kabel vervangen, die van de 240's zijn echt super dun.
-ventilator vervangen. De originele mechanische fan had een afgebroken thermostaat, de fan van mijn 940 was nog goed. even omgewisseld, nog niet getest.
Binnenkort nog wel wat plannen, zoals nieuwe zomerbanden, poly bussen en dan de computers, brandstofpomp enzo vervangen voor het spul van mijn 940. Zo kan ik het een tijdje testen og het goed werkt voordat de turbo motor erin gaat.
Ik heb deze maand gedaan:
-olie ververst+filter.
-veel dingen schiingemaakt en gecontroleerd (luchtfilter, gasklep etc).
-Powerdisc schijven (met groeven) gemonteerd en de remklauen weer gangbaar gemaakt. Gelijk even de randen van de schijven zilver gespoten met hi-temp verf, ziet er nog goed uit. Ze remmen goed, maar nog niet echt beter dan de originele die erop zaten. Als ik straks wat meer vermogen heb wil ik ook goed kunnen remmen.
-wiellagers gecontroleerd. Links voor moest gesteld worden.
-dynamo vervangen voor die van mijn 940. Leuke simpele upgrade, iets beter licht en handig om een sterke dynamo te hebben voor de toekomstige E-fan. (originele is 65A, nu 100A). Ook gelijk de massa kabel vervangen, die van de 240's zijn echt super dun.
-ventilator vervangen. De originele mechanische fan had een afgebroken thermostaat, de fan van mijn 940 was nog goed. even omgewisseld, nog niet getest.
Binnenkort nog wel wat plannen, zoals nieuwe zomerbanden, poly bussen en dan de computers, brandstofpomp enzo vervangen voor het spul van mijn 940. Zo kan ik het een tijdje testen og het goed werkt voordat de turbo motor erin gaat.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

