24 April 2007, 22:03
Tja de back-fire... Ik reed op de snelweg en was aan het inhalen (130km/u). Er kwam ergens voor de rij waar ik in reed een vrachtwagen naar links. Gas los dus en ff rustig tot de vrachtwagen weer naar rechts was. Toen ik ruimte had gaf ik flink gas. De automaat schakelde terug van 4 naar 2 (75 km/u). Op dat moment klonk de knal. Ik had meteen geen vermogen meer. Veel gas geven leverde meteen weer backfire op. De auto reed op gas overigens. later bleek dat er wat meer vermogen was op benzine. Ook heb ik toen het gas wat rijker gesteld zodat er weer wat meer vermogen was.
We hebben nu ontdekt dat de ontsteking stuk is, die wilde niet meer vervroegen. Dit is nu gerepareerd en de auto rijd weer normaal. Alleen de lekkage is er nu nog. Voor de bacfire was er geen lekkage meer. Wat overigens appart was dat er in het begin heel veel olie lekte (ruim een halve liter in de eerste 3 dagen. Nu is dat eigenlijk weinig (druppels) maar constant.
We hebben nu ontdekt dat de ontsteking stuk is, die wilde niet meer vervroegen. Dit is nu gerepareerd en de auto rijd weer normaal. Alleen de lekkage is er nu nog. Voor de bacfire was er geen lekkage meer. Wat overigens appart was dat er in het begin heel veel olie lekte (ruim een halve liter in de eerste 3 dagen. Nu is dat eigenlijk weinig (druppels) maar constant.