29 May 2007, 23:00
das grappig ik heb net de mijne binnen, was 30 euro, levert 100 watt continu en 300w piek.
inderdaad rendement van 90% zoals hierboven al werd gesteld.
schakeld zelf af bij accuspanning <10V.
en nu komt de aap uit de mouw over de laptop en andere kritische toepassingen;
de golfvorm :gemodificeerde sinusvorm
ik heb gelezen dat er goedkope omvormers zijn die ipv de sinusvorm zoals het 220V landelijk net leverd een blokvorm geven.
Bepaalde apparatuur zoals sommige laptops zijn gevoelig voor onzuivere golfvormen naar het schijnt.......
To the point, ik weet niet wat de gemodificeerde sinusgolf inhoudt maar ik vrees dat het een verkapte term is voor blokgolf of iets er tussen in.
Een blokgolf is bijv. geen probleem voor grovere mechanische dingen zoals het kleine compressorkoelkastje dat ik wil gaan voeden (50Watt)
Mijn app. heeft bestelnr. 512110 bij conrad(zie voor verdere info hun www-adres)
Ze hebben er ook een in de aanbieding van 15 euro die je rechtstreeks in de sigarettenplug steekt.
Ik heb nog geen concrete ervaring maar zal het eens neertypen als het zover is.
groet, jan
inderdaad rendement van 90% zoals hierboven al werd gesteld.
schakeld zelf af bij accuspanning <10V.
en nu komt de aap uit de mouw over de laptop en andere kritische toepassingen;
de golfvorm :gemodificeerde sinusvorm
ik heb gelezen dat er goedkope omvormers zijn die ipv de sinusvorm zoals het 220V landelijk net leverd een blokvorm geven.
Bepaalde apparatuur zoals sommige laptops zijn gevoelig voor onzuivere golfvormen naar het schijnt.......
To the point, ik weet niet wat de gemodificeerde sinusgolf inhoudt maar ik vrees dat het een verkapte term is voor blokgolf of iets er tussen in.
Een blokgolf is bijv. geen probleem voor grovere mechanische dingen zoals het kleine compressorkoelkastje dat ik wil gaan voeden (50Watt)
Mijn app. heeft bestelnr. 512110 bij conrad(zie voor verdere info hun www-adres)
Ze hebben er ook een in de aanbieding van 15 euro die je rechtstreeks in de sigarettenplug steekt.
Ik heb nog geen concrete ervaring maar zal het eens neertypen als het zover is.
groet, jan