3 June 2007, 00:39
jaja...daar staat ie dan. Pronkend voor mn huis. Best nog potent uitziend...dacht ik altijd en zie je ook.
Maar helaas NET door de APK met een Code 3 (??) opmerking dat de kokers waar de voorste triangels aan zitten beide slecht zijn en de dorpel links bij de B-stijl ook krokant is. Daarnaast is de achterklep krokant (wat je van buitenaf niet ziet) de felsnaad in de achterbak onder het luik onder de klep heeft een klein beetje roestvorming aan de binnenzijde en er zijn wat blaasjes rond de voorruit en de wielranden achter...maar verder...stoere kist!! :-)
Opgehaald...gisteravond. 200km naar huis mee gereden op eieren (110-120km/h. Viel me wat tegen. Waarom zal ik ff uitleggen misschien kan iemand me helpen.
- Allereerst start het ding slecht...moet je met t gaspedaal flipperen om m aan de praat te krijgen en daarna te houden..bij koude motor. Daarna bij warme motor te hoge stationairloop en wanneer je de auto afzet is ie maar moeilijk weer aan de praat te krijgen. Wel weer met flipperen.
- De turbo (met dank aan Jelmar) bouwt druk op dat hoor je goed aan de fluittoon. Maar het lijkt alsof ie altijd wel blaast en ik denk dus dat mn wastegate ver open blijft staan continu. Bij accelereren merk ik dat ik dus de turbo lekker hoor fluiten maar de auto komt maar matig voorruit. Ook hoor ik altijd een soort blaasgeluid en zie ik dat het onder de wastegate nu wat licht olieachtig is op de kokerbalk. Kan niet goed zijn.
- brandstof verbruik ligt erg hoog maar nog niet exact gemeten.
Wat is er aan de auto gebeurd:
- Nieuwe Iridium bougies van DENSO erin
- Nieuwe 8.5mm Magnecor KV 85 Competition bougiekabels erin (dankuwel meneer Europeantuning alias M A R C)
- Nieuwe MSD Ignition Bobine
- Nieuwe luchtfilter (standaard)
- Originele 240 intercooler met turbo+ kit gemonteerd... (wellicht binnenkort te koop omdat ik het nut toch twijfelachtig vind persoonlijk)
- Garrett T25 van volvo 940 turbo ingebouwd met waterkoeling
Motor is doorgespoeld met een olietoevoeging en daarna voorzien van nieuwe olie (halfsyntheet) en nieuwe filter.
En daarnaast heb ik er nu voor de tweede keer injectorreiniger ingegooid zonder verbetering. De Co2 moet echter nog worden afgesteld volgens mij (alhoewel hij daar blijkbaar niet voor is afgekeurd bij APK) en ook de rest van het brandstofsysteem zou moeten worden afgesteld. De kleppen heb ik niet gesteld, dat hoort op dit moment prima aan, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Maar helaas NET door de APK met een Code 3 (??) opmerking dat de kokers waar de voorste triangels aan zitten beide slecht zijn en de dorpel links bij de B-stijl ook krokant is. Daarnaast is de achterklep krokant (wat je van buitenaf niet ziet) de felsnaad in de achterbak onder het luik onder de klep heeft een klein beetje roestvorming aan de binnenzijde en er zijn wat blaasjes rond de voorruit en de wielranden achter...maar verder...stoere kist!! :-)
Opgehaald...gisteravond. 200km naar huis mee gereden op eieren (110-120km/h. Viel me wat tegen. Waarom zal ik ff uitleggen misschien kan iemand me helpen.
- Allereerst start het ding slecht...moet je met t gaspedaal flipperen om m aan de praat te krijgen en daarna te houden..bij koude motor. Daarna bij warme motor te hoge stationairloop en wanneer je de auto afzet is ie maar moeilijk weer aan de praat te krijgen. Wel weer met flipperen.
- De turbo (met dank aan Jelmar) bouwt druk op dat hoor je goed aan de fluittoon. Maar het lijkt alsof ie altijd wel blaast en ik denk dus dat mn wastegate ver open blijft staan continu. Bij accelereren merk ik dat ik dus de turbo lekker hoor fluiten maar de auto komt maar matig voorruit. Ook hoor ik altijd een soort blaasgeluid en zie ik dat het onder de wastegate nu wat licht olieachtig is op de kokerbalk. Kan niet goed zijn.
- brandstof verbruik ligt erg hoog maar nog niet exact gemeten.
Wat is er aan de auto gebeurd:
- Nieuwe Iridium bougies van DENSO erin
- Nieuwe 8.5mm Magnecor KV 85 Competition bougiekabels erin (dankuwel meneer Europeantuning alias M A R C)
- Nieuwe MSD Ignition Bobine
- Nieuwe luchtfilter (standaard)
- Originele 240 intercooler met turbo+ kit gemonteerd... (wellicht binnenkort te koop omdat ik het nut toch twijfelachtig vind persoonlijk)
- Garrett T25 van volvo 940 turbo ingebouwd met waterkoeling
Motor is doorgespoeld met een olietoevoeging en daarna voorzien van nieuwe olie (halfsyntheet) en nieuwe filter.
En daarnaast heb ik er nu voor de tweede keer injectorreiniger ingegooid zonder verbetering. De Co2 moet echter nog worden afgesteld volgens mij (alhoewel hij daar blijkbaar niet voor is afgekeurd bij APK) en ook de rest van het brandstofsysteem zou moeten worden afgesteld. De kleppen heb ik niet gesteld, dat hoort op dit moment prima aan, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

