4 June 2007, 10:24
Goed idee! Kan ik dat bij een automaterialenzaak krijgen denk je? Lijkt me het proberen waard.
Maar dan nog rest de vraag of die leidingen nog te krijgen zijn nieuw of dat je ze dan moet laten maken o.i.d.
Zaterdag even de bougies vervangen door de DENSO Iridium bougies plus nieuwe luchtfilter geplaatst. Dat laatste is nu een stuk lastiger met de intercooler erin. Alles zit VOL! :-) :-) Naja, t valt nog mee als je t vergelijkt met een Ford KA Edition met airco en stuurbekrachtiging (ooit gehad met mn ex). En daarnaast dacht ik er meteen maar weer (2de keer) een flesje injectorreiniger in te mieteren bij een iets minder dan halve tank. Wie weet heeft het effect dacht ik.
Vanmorgen eerste keer naar het werk (+/- 15 tot 20 km) En ik moet zeggen starten ging al beter. Maar je merkte wel dat ie iedere keer wilde afslaan. Hij slaat nu veel makkelijker aan (thanks to the bougies en de nieuwe filter denk ik) maar iets zorgt er nog voor dat hij niet lekker stationair wil blijven lopen. Trekkracht is al ietsje beter lijkt het maar nog niet dat je in je stoel gedrukt wordt helaas. Maargoed daar gaat Jelmar / Nederzweed nog naar kijken vanavond.
Wat ik wel weer opmerkelijk vind is dat er een rammel zit in de rechter voorzijde als je over een hobbelweggetje rijdt. En vanmorgen leek dat erger toen ik enkele flauwe speedbumps moest trotseren met 45 / 50km/h...En ineens trilde het stuurwiel veel meer dan daarvoor. Rara wat is dit voor verassing!
Maar dan nog rest de vraag of die leidingen nog te krijgen zijn nieuw of dat je ze dan moet laten maken o.i.d.
Zaterdag even de bougies vervangen door de DENSO Iridium bougies plus nieuwe luchtfilter geplaatst. Dat laatste is nu een stuk lastiger met de intercooler erin. Alles zit VOL! :-) :-) Naja, t valt nog mee als je t vergelijkt met een Ford KA Edition met airco en stuurbekrachtiging (ooit gehad met mn ex). En daarnaast dacht ik er meteen maar weer (2de keer) een flesje injectorreiniger in te mieteren bij een iets minder dan halve tank. Wie weet heeft het effect dacht ik.
Vanmorgen eerste keer naar het werk (+/- 15 tot 20 km) En ik moet zeggen starten ging al beter. Maar je merkte wel dat ie iedere keer wilde afslaan. Hij slaat nu veel makkelijker aan (thanks to the bougies en de nieuwe filter denk ik) maar iets zorgt er nog voor dat hij niet lekker stationair wil blijven lopen. Trekkracht is al ietsje beter lijkt het maar nog niet dat je in je stoel gedrukt wordt helaas. Maargoed daar gaat Jelmar / Nederzweed nog naar kijken vanavond.
Wat ik wel weer opmerkelijk vind is dat er een rammel zit in de rechter voorzijde als je over een hobbelweggetje rijdt. En vanmorgen leek dat erger toen ik enkele flauwe speedbumps moest trotseren met 45 / 50km/h...En ineens trilde het stuurwiel veel meer dan daarvoor. Rara wat is dit voor verassing!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

