25 June 2007, 19:30
Die Reliant FW11 zou als 6 cylinder de opvolger moeten zijn geweest van de Scimitar GTE.
Er was eens een FW11 in Scimitar vorm, maar dat model is verloren gegaan. Er zijn er nog maar twee van over, die blauwe en die bruine.
Die blauwe staat in het techniekmuseum in Istanbul. De FW11 was nameijk ook het bedoeld als opvolger van de Turkse Anadol, een merk dat door Reliant aan de know how is geholpen.
Die bruine op de foto heeft heel lang in Engeland te koop gestaan, op een gegeven moment was ie zelfs gratis... Ik heb serieus getwijfeld of ik deze moest gaan ophalen. Niet gedaan, want ik had (heb) een overdaad aan projecten. Uiteindelijk is dit unieke rijdende prototype gered en staat nu in Duitsland. Technisch zwaar leunend op de Ford Cortina / Taunus.
Nadat Reliant besloot er niet mee door te gaan, was er ineens een ruim jaar later de Citroen BX... Laten we dat maar op toeval houden.
Er was eens een FW11 in Scimitar vorm, maar dat model is verloren gegaan. Er zijn er nog maar twee van over, die blauwe en die bruine.
Die blauwe staat in het techniekmuseum in Istanbul. De FW11 was nameijk ook het bedoeld als opvolger van de Turkse Anadol, een merk dat door Reliant aan de know how is geholpen.
Die bruine op de foto heeft heel lang in Engeland te koop gestaan, op een gegeven moment was ie zelfs gratis... Ik heb serieus getwijfeld of ik deze moest gaan ophalen. Niet gedaan, want ik had (heb) een overdaad aan projecten. Uiteindelijk is dit unieke rijdende prototype gered en staat nu in Duitsland. Technisch zwaar leunend op de Ford Cortina / Taunus.
Nadat Reliant besloot er niet mee door te gaan, was er ineens een ruim jaar later de Citroen BX... Laten we dat maar op toeval houden.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

