3 July 2007, 09:59
Deze auto vond ik op Speurders:
http://www.speurders.nl/autosonderdelen/...3076.28.99
Deze auto is van de bentinck garage uit Den Haag geweest,inderdaad het latere Rica, en heeft daar een paar jaar als demo gefungeerd,een kennis van mij kent deze auto en het schijnt een erg leuk speeltje te zijn.
De motor is helemaal getuned en aangepast,ik weet dat de volgende zaken zijn aangepast:
T04 compressor met grotere intercooler
Kop is aangepast en heeft een VX nokkenas
Onderblok is opgeboord tot 2,3 l en de krukas is uitgebalanceerd
Er zitten handgesmede Mahle zuigers in.
Er zit een aangepaste koppeling in.
De wagen schijnt toendestijds op de rollenbank 240 pk te hebben geproduceerd!
Jammer dat de auto zo uitgeleefd is maar op de foto is de T04 turbo nog te herkennen, wat er nu nog over is van de motor na 415.000km durf ik niet te zeggen. De velgen heeft Bentinck er toen opgezet en zijn 16"Rial velgen
Ik heb de man een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat het interieur echt helemaal kapot is maar de techniek en de carrosserie zouden nog goed zijn,er zit geen APK meer op. Voor â¬350,00 mag je hem ophalen.
Misschien is de techniek een leuke basis voor een tuningproject?
http://www.speurders.nl/autosonderdelen/...3076.28.99
Deze auto is van de bentinck garage uit Den Haag geweest,inderdaad het latere Rica, en heeft daar een paar jaar als demo gefungeerd,een kennis van mij kent deze auto en het schijnt een erg leuk speeltje te zijn.
De motor is helemaal getuned en aangepast,ik weet dat de volgende zaken zijn aangepast:
T04 compressor met grotere intercooler
Kop is aangepast en heeft een VX nokkenas
Onderblok is opgeboord tot 2,3 l en de krukas is uitgebalanceerd
Er zitten handgesmede Mahle zuigers in.
Er zit een aangepaste koppeling in.
De wagen schijnt toendestijds op de rollenbank 240 pk te hebben geproduceerd!
Jammer dat de auto zo uitgeleefd is maar op de foto is de T04 turbo nog te herkennen, wat er nu nog over is van de motor na 415.000km durf ik niet te zeggen. De velgen heeft Bentinck er toen opgezet en zijn 16"Rial velgen
Ik heb de man een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat het interieur echt helemaal kapot is maar de techniek en de carrosserie zouden nog goed zijn,er zit geen APK meer op. Voor â¬350,00 mag je hem ophalen.
Misschien is de techniek een leuke basis voor een tuningproject?