3 July 2007, 23:09
injectoren nieuwe, van een of ander bedrijf, kosten 60 dollar per stuk voor nieuwe siemens units in grote maten.
geflowde/gereinigde browtops zijn 100$ dacht ik op TB
Turbo, ik heb een mooie gloednieuwe holset voor dat geld, is alleen flink overkill. Eigenlijk had er 150-300 moeten staan, dan had je een T4 kitje op een t3 gehad. Klopt, 200 is wat aan de krappe kant voor een
Moet je wel geluk hebben dat de wastegate enzo nog goed is. kan natuurlijk kapot gaan door het extremere gebruik...
Pomp is een Walbro, die kosten iets van 90$ met goed zoeken heb ik gehoord, en anders een replica walbro voor 60. maar of je daar mee moet gaan besparen weet ik niet. Ik heb een bijna nieuwe Bosch 420- pomp, is wel wat beter, maar minder capaciteit helaas. heeft me niets gekost want die zat nieuw in mn 940.
idd, M90 is geluk hebben! dat klopt!
metertjes neem ik veelal standaard volvo spul of VDO. ik zal ze wel ff calibreren/controleren of ze goed zijn. Wideband kost ook nog flink wat.
De olie slangen heb ik via summit en die kosten ongeveer 40$ voor de feed, return heb ik er niet bij. duur spul ja!
mja ik ben voor veel minder klaar, zon 1000 euro voor alles dan heb ik het blok+M90+chips+IC+3" JT uitlaat+420 benzinepomp. Dat is met verkoop van de rest van de 940, zo ongeveer, kan wat meer/wat minder zijn. enige dat me dan op de 230 pk houd is de turbo, nokkenas, koppeling en de injectoren. Met een goedkope A nokkenas is al flink vermogen te behalen...
leuke garrett opbouwen voor 300 euro (?) en dan een setje dikke injectoren, even een wideband lenen en in theorie (
) best wat vermogen. tuurlijk er zal genoeg tegenslag komen met de 2e hands onderdelen.... en als je pech hebt veel schade. maar daar ga ik even niet te veel van uit.
idd, er komt genoeg bij kijken. ik heb het niet eens over wegligging/remmen/banden/vloeistoffen/andere slijtageonderdelen zoals aandrijfas en lagers, steunen, vanalles.....
geflowde/gereinigde browtops zijn 100$ dacht ik op TB
Turbo, ik heb een mooie gloednieuwe holset voor dat geld, is alleen flink overkill. Eigenlijk had er 150-300 moeten staan, dan had je een T4 kitje op een t3 gehad. Klopt, 200 is wat aan de krappe kant voor een
Moet je wel geluk hebben dat de wastegate enzo nog goed is. kan natuurlijk kapot gaan door het extremere gebruik...
Pomp is een Walbro, die kosten iets van 90$ met goed zoeken heb ik gehoord, en anders een replica walbro voor 60. maar of je daar mee moet gaan besparen weet ik niet. Ik heb een bijna nieuwe Bosch 420- pomp, is wel wat beter, maar minder capaciteit helaas. heeft me niets gekost want die zat nieuw in mn 940.
idd, M90 is geluk hebben! dat klopt!
metertjes neem ik veelal standaard volvo spul of VDO. ik zal ze wel ff calibreren/controleren of ze goed zijn. Wideband kost ook nog flink wat.
De olie slangen heb ik via summit en die kosten ongeveer 40$ voor de feed, return heb ik er niet bij. duur spul ja!
mja ik ben voor veel minder klaar, zon 1000 euro voor alles dan heb ik het blok+M90+chips+IC+3" JT uitlaat+420 benzinepomp. Dat is met verkoop van de rest van de 940, zo ongeveer, kan wat meer/wat minder zijn. enige dat me dan op de 230 pk houd is de turbo, nokkenas, koppeling en de injectoren. Met een goedkope A nokkenas is al flink vermogen te behalen...
leuke garrett opbouwen voor 300 euro (?) en dan een setje dikke injectoren, even een wideband lenen en in theorie (
) best wat vermogen. tuurlijk er zal genoeg tegenslag komen met de 2e hands onderdelen.... en als je pech hebt veel schade. maar daar ga ik even niet te veel van uit.idd, er komt genoeg bij kijken. ik heb het niet eens over wegligging/remmen/banden/vloeistoffen/andere slijtageonderdelen zoals aandrijfas en lagers, steunen, vanalles.....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

