14 July 2007, 11:22
Hoi Saint,
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen.
Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen.
Succes!
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen.
Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen.
Succes!
