14 July 2007, 13:03
Ticcie schreef:Hoi Saint,
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen.
Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen.
Succes!
Kijk, dat is goed nieuws wat betreft de comp. waarden. Ik hoorde dat de compresie van de 240 turbo rond de 11 moest liggen. Maar als jij zegt dat 9 klopt ga ik daar even van uit. Zowieso was er maar ÃÃn cilinder (ik geloof nr. 3) die 8,75 aangaf. Maar alles was gewoon binnen normale bandbreedte volgens Jan Ooms Classics, Monster.
Kaassie is al op de hoogte gesteld. Na mijn vakantie gaat de auto op vakantie naar Texel :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

