6 August 2007, 10:08
Ticcie schreef:bij mij zat er koelwater in de olie door een lekkende waterpomp. Ik ben er nog steeds niet achter hoe dat precies kan, maar na het vervangen vd waterpomp nooit meer druk op het koelsysteem gehad en de sludge verdween ook.
Dat zou het dus misschien kunnen zijn, maar een lekke koppakking is meer waarschijnlijk. En als het tegenzit heb je last van aluvraat of een scheurtje. Heb je die kop van marktplaats gekocht?
Olieretourleiding is even lastig richten, hij moet er nl. best diep invallen. Je hebt zeker een nwe keerring nodig en kan het zaakkie evt nog aansmeren met vloeibare pakking voor de zekerheid, maar dat hoeft in prinicpe niet.
Die kop op marktplaats heb ik (misschien wel helaas) niet gekocht door omstandigheden. Terwijl ik wel al met de verkoper in overleg was. Hij is overigens ook hier actief. Maargoed, dat is niet gelukt om bepaalde redenen van mijn kant.
Hopelijk is mn kop niet gescheurd inderdaad. Aluvraat, ik neem aan dat je bedoeld dat er flinke corrossie ontstaat zodat je lekkages krijgt? Is daar wat aan te doen of niet? Ik denk dat ik de kop er vanavond of ergens van de week probeer eraf te halen. De auto staat helaas wel buiten voor de deur. Iemand een tip hoe ik de boel kan beschermen als de kop eraf ligt straks??
Ik heb nog een nieuwe waterpomp liggen. Misschien zet ik die er meteen op als ik met de kop in de weer ben. En een nieuwe distributie + spanner heb ik ook nog. Dus werk zat.
Wat betreft t loshalen...ik kreeg laatst de leidingen al niet los van de injectoren. Die zijn ook licht getordeerd door de vorige eigenaren. Ik denk dat ik ze liever wil vervangen. Iemand een adres waar ik aan nieuwe kan komen?
Iemand nog tips en tricks m.b.t. het loshalen van de kop? En wat kost het om zo'n ding te laten vlakken? Een richtprijs zou handig zijn als ik straks prijsopgave ga doen in mn regio.
hoop vragen weer....hehe! Handig forumpje. 8) ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

