6 August 2007, 19:31
vlgs mij is een flinke doek goed genoeg om je zuigers te beschermen. MAak vantevoren alles wel goed schoon met ontvetter oid, zodat alle smeerboel er niet in loopt als je 't zaakkie demonteert. En als je dan toch bezig bent, dan is het geen extra werk om de distr.riem en spanrol te vervangen + een heel klein beetje extra werk voor de waterpomp. Je zou de nokkenaskeerring ook meteen kunnen vervangen.
Verder nodig: inlaat- en uitlaatspruitstukpakkingen, klepdekselpakking incl. half maantje. NIEUW KOPBOUTEN! Zijn rekbouten en daarom hoef je m niet na te trekken, maar mag je maar 1 keer gebruiken. Zijn iets van E3 pstuk bij de Volvo dealer. En neem ook een originele koppakking of eentje van Elron (is de leverancier van Volvo), voor de turbo heb je nl een versterkte versie nodig en imitatie is 1 en hetzelfde model. Ik heb toen alles bij de dealer gehaald voor plm E150.
Kop vlakken kost tussen 35 en 50. Alles daarboven vind ik prijzig worden.
Bouten idd kruislings 1/8 slag oid lossen, daarna 1/4 en dan zijn ze echt los (staat niet beschreven geloof ik, maar dan trekt ie iig niet krom).
aluvraat is inderdaad flinke corrosie doordat koelwater je kop kan aantasten. Een goede alu-lasser kan dit verhelpen, maar een andere kop is denk ik goedkoper en veiliger.
En de injectorleidingen heb ik ook altijd ruzie mee. Succes dus. Kaasie had het geloof ik over siliconenspray.
1,5 dag werk in je eentje als het een klein beetje meezit. Vooral uitlaatspruitstuk loshalen kan beroerd uitpakken (tapeinden), maar die was net losgeweest toch?
Verder nodig: inlaat- en uitlaatspruitstukpakkingen, klepdekselpakking incl. half maantje. NIEUW KOPBOUTEN! Zijn rekbouten en daarom hoef je m niet na te trekken, maar mag je maar 1 keer gebruiken. Zijn iets van E3 pstuk bij de Volvo dealer. En neem ook een originele koppakking of eentje van Elron (is de leverancier van Volvo), voor de turbo heb je nl een versterkte versie nodig en imitatie is 1 en hetzelfde model. Ik heb toen alles bij de dealer gehaald voor plm E150.
Kop vlakken kost tussen 35 en 50. Alles daarboven vind ik prijzig worden.
Bouten idd kruislings 1/8 slag oid lossen, daarna 1/4 en dan zijn ze echt los (staat niet beschreven geloof ik, maar dan trekt ie iig niet krom).
aluvraat is inderdaad flinke corrosie doordat koelwater je kop kan aantasten. Een goede alu-lasser kan dit verhelpen, maar een andere kop is denk ik goedkoper en veiliger.
En de injectorleidingen heb ik ook altijd ruzie mee. Succes dus. Kaasie had het geloof ik over siliconenspray.
1,5 dag werk in je eentje als het een klein beetje meezit. Vooral uitlaatspruitstuk loshalen kan beroerd uitpakken (tapeinden), maar die was net losgeweest toch?
