18 August 2007, 21:28
Vandaag was het een mooie dag om t kopje te lichten vond ik. En zo geschiedde!
De kop demonteren ging redelijk voortvarend met het betere 1/2" gereedschap (geleend van de buurman die af en toe aan zn 460 (!) sleutelt) Enige minpuntje was dat er een boutje afbrak bij het demonteren van de waterpomp. Maar daar zit nog een stompje aan dus wellicht met wat WD40, geduld en een griptang wel op te lossen. Misschien heeft iemand van jullie nog een beter idee om dat te tackelen.
Verder niets geks gezien. Behalve dat er wel flink wat koolaanslag en sludge (bovenop de kop en op de zuiger) zit. Cilinderwandjes zien er volgens mij piekfijn uit. Enige wat mij opviel; het leek alsof er enkele koelkanalen in de kop dicht zitten. Wel goed te zien op de foto's dus kijk even en geef even commentaar svp.
http://picasaweb.google.com/avanberkum/C...kopB21ET02
De kop demonteren ging redelijk voortvarend met het betere 1/2" gereedschap (geleend van de buurman die af en toe aan zn 460 (!) sleutelt) Enige minpuntje was dat er een boutje afbrak bij het demonteren van de waterpomp. Maar daar zit nog een stompje aan dus wellicht met wat WD40, geduld en een griptang wel op te lossen. Misschien heeft iemand van jullie nog een beter idee om dat te tackelen.
Verder niets geks gezien. Behalve dat er wel flink wat koolaanslag en sludge (bovenop de kop en op de zuiger) zit. Cilinderwandjes zien er volgens mij piekfijn uit. Enige wat mij opviel; het leek alsof er enkele koelkanalen in de kop dicht zitten. Wel goed te zien op de foto's dus kijk even en geef even commentaar svp.
http://picasaweb.google.com/avanberkum/C...kopB21ET02
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

