21 August 2007, 12:02
VolvoMafia schreef:kan me goed voorstellen dat een VCC 16V niet past. Dat is immers op basis van een B200/230 en niet een B19/21/23 zoals jouw B21T.
Overgens hebben een B204FT/GT en de B234F een balansas, weet niet zoe het daarmee zit als je de kop overbouwd. Een B234FT is nooit officieel in serie gebouwd. Er zijn er wel een paar de fabriek uit gereden. Heb er 1 gezien in een 780, wit parelmoer. Motor zou 250 pk leveren :-)
Waarom is dat blok zo ver gehoond, naar 2150cc. Maar zo'n cilinderkop van Penta, moet je ook maar net weten te vinden...
Wat ik er van begreep maar ik weet niet of dat juist is:
- De pentakoppen hebben geen balansassen?
- Vanwege het feit dat de verbrandingsruimte anders is (diameter groter denk ik) bij de B21ET tov de penta-kop, is dat blok opgeboord. (0,5mm)
En inderdaad...ik zou echt niet weten waar je die Pentakopjes vandaan haalt. Kaassie is op vakantie, die weet dat.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

