22 August 2007, 09:09
Ik heb jou antwoord gelezen gisteravond. En er even rustig een nachtje over geslapen. De cilinderkop die ik gisteren opgehaald heb ligt nog achterin de Mazda en is een 1000398.
Er zitten nauwelijks nog tapeinden op en de kop heeft op LPG gedraaid. :-\ Dus om die te checken op scheuren, nieuwe tapeindjes en te vlakken ben ik ook zo â¬200 verder schat ik zo in. Daarom heb ik er geen goed gevoel bij. Meer iets voor iemand die zelf tapeinden er in kan zetten dit. Dan liever dag geld in een gegarandeerd goede kop steken denk ik zo.
En toen kwam jij met je idee om de k-jet eruit te mikken. ;D En ik dacht...tja...die k-jet speelt parten, vrijwel niemand weet er iets van, behalve Kaassie. En die woont helaas ver weg. Ik wil graag een betrouwbare auto en geen gezeik meer. (Sorry Kaassie!!) En nu ik toch een andere kop moet...dan wellicht zonder k-jet gaten. En by the way, ik heb nog een B230 inlaatspruitstuk liggen met brandstofrail. ;D ;D
Volgens het verhaal op Turbobricks zou de 1000531 kop de beste 8V kop zijn van Volvo die het minst snel scheurt. Deze is altijd zonder k-jet gaten en komt dus prima in aanmerking wanneer we afstappen van K-jet. De vraag is dan wat voor kleppen en zittingen zitten er in (eventueel later op LPG). Er past alleen de nieuwe kleppendeksel op en niet de oude.
Dus ik denk dat het wel die kant op MOET gaan wil ik er iets fatsoenlijks van maken. Maar dan zit ik weer met de kosten. Die wil ik wel even duidelijk hebben want ik weet nu nog niet wat er nodig is om om te bouwen vanaf k-jet naar ....dan maar meteen MS??? :o
Even inventariseren wat ik nodig heb eerst. Prijzen opvragen van koppen enz enz en dan de haalbaarheid op korte termijn ff checken qua poen.
en ff deze lezen.
Er zitten nauwelijks nog tapeinden op en de kop heeft op LPG gedraaid. :-\ Dus om die te checken op scheuren, nieuwe tapeindjes en te vlakken ben ik ook zo â¬200 verder schat ik zo in. Daarom heb ik er geen goed gevoel bij. Meer iets voor iemand die zelf tapeinden er in kan zetten dit. Dan liever dag geld in een gegarandeerd goede kop steken denk ik zo.
En toen kwam jij met je idee om de k-jet eruit te mikken. ;D En ik dacht...tja...die k-jet speelt parten, vrijwel niemand weet er iets van, behalve Kaassie. En die woont helaas ver weg. Ik wil graag een betrouwbare auto en geen gezeik meer. (Sorry Kaassie!!) En nu ik toch een andere kop moet...dan wellicht zonder k-jet gaten. En by the way, ik heb nog een B230 inlaatspruitstuk liggen met brandstofrail. ;D ;D
Volgens het verhaal op Turbobricks zou de 1000531 kop de beste 8V kop zijn van Volvo die het minst snel scheurt. Deze is altijd zonder k-jet gaten en komt dus prima in aanmerking wanneer we afstappen van K-jet. De vraag is dan wat voor kleppen en zittingen zitten er in (eventueel later op LPG). Er past alleen de nieuwe kleppendeksel op en niet de oude.
Dus ik denk dat het wel die kant op MOET gaan wil ik er iets fatsoenlijks van maken. Maar dan zit ik weer met de kosten. Die wil ik wel even duidelijk hebben want ik weet nu nog niet wat er nodig is om om te bouwen vanaf k-jet naar ....dan maar meteen MS??? :o
Even inventariseren wat ik nodig heb eerst. Prijzen opvragen van koppen enz enz en dan de haalbaarheid op korte termijn ff checken qua poen.

en ff deze lezen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

