23 August 2007, 18:15
Saint heeft mij gevraagd eens na te denken over een conversie naar MS.
dus bij deze mijn ideetjes op een rij.
Mechanische gedeelte:
- B21ET Shortblock.
- B21 koppakking.
- 1000530/1000531 (turbo) kop.
- B230 Inlaatspruitstuk
- Groene Injectoren uit een 740 Turbo.
- Intercooler piping.[/list]
Aansturing;
- Megasquirt
- Triggerwiel & VR sensor ??
- TPS sensor
- IAT sensor
- CLT sensor
- Lambda (narrowband voorlopig, budget technisch..)
Dat is even kortweg mijn idee.
Mechanisch gezien verwacht ik geen problemen, en zal het simpelweg schroeven worden zodra de juiste delen tegen juiste prijs gevonden zijn.
Bij mijn kennis kan je een 530/531 kop van een B200/B230 gewoon gebruiken als je maar de koppaking pakt naar de maten van de cilinderboring.
Maar als er uitzonderingen zijn hoor ik dat graag; ik weet ook niet alles.
Wat betreft Megasquirt laat ik me graag nog wat helpen, want dat is op sommige punten voor mij ook nog een beetje een avontuur.
Ben momenteel druk aan het spelen met een Ms 1 v3 & m'n megastim.
Dus bij deze nog even vraag aan de megasquirt mannen;
Saint wil graag zoveel mogelijk de originele ontsteking behouden.
Dit niet omdat het het beste zou zijn, maar puur omdat het hele spul pas vernieuwd is en hij de boel eerst netjes aan het rijden wil hebben voor er meer aan getuned/ geld ingepropt word.
dus, hoe te handelen ??
dus enigszins on-a-budget conversie naar elektronische injectie !
dus bij deze mijn ideetjes op een rij.
Mechanische gedeelte:
- B21ET Shortblock.
- B21 koppakking.
- 1000530/1000531 (turbo) kop.
- B230 Inlaatspruitstuk
- Groene Injectoren uit een 740 Turbo.
- Intercooler piping.[/list]
Aansturing;
- Megasquirt
- Triggerwiel & VR sensor ??
- TPS sensor
- IAT sensor
- CLT sensor
- Lambda (narrowband voorlopig, budget technisch..)
Dat is even kortweg mijn idee.
Mechanisch gezien verwacht ik geen problemen, en zal het simpelweg schroeven worden zodra de juiste delen tegen juiste prijs gevonden zijn.
Bij mijn kennis kan je een 530/531 kop van een B200/B230 gewoon gebruiken als je maar de koppaking pakt naar de maten van de cilinderboring.
Maar als er uitzonderingen zijn hoor ik dat graag; ik weet ook niet alles.
Wat betreft Megasquirt laat ik me graag nog wat helpen, want dat is op sommige punten voor mij ook nog een beetje een avontuur.
Ben momenteel druk aan het spelen met een Ms 1 v3 & m'n megastim.
Dus bij deze nog even vraag aan de megasquirt mannen;
Saint wil graag zoveel mogelijk de originele ontsteking behouden.
Dit niet omdat het het beste zou zijn, maar puur omdat het hele spul pas vernieuwd is en hij de boel eerst netjes aan het rijden wil hebben voor er meer aan getuned/ geld ingepropt word.
dus, hoe te handelen ??
dus enigszins on-a-budget conversie naar elektronische injectie !
