23 August 2007, 23:24
Kijk dat is een helder lijstje. Daar kunnen we wat mee. Ik heb al ergens een kop op t oog. En nog ergens anders ook al een tweede. Nu ff kijken wat de beste optie is.
Ik heb me op het turbobricksforum laten wijsmaken dat een 1000530 cilinderkop net zo goed is als een 1000531 kop, MITS geflowd en geport. M.a.w. liever een 1000531 omdat daar minder werk aan zit en het gewoonweg de beste 8V kop is voor dit onderblok; qua ademhaling (veel grotere inlaat kanalen) als ook qua kans op scheuren (veel minder). Dus als je er een hebt liggen waarvan je weet dat t een goede is...hou ik me aanbevolen. Er zitten natuurlijk geen k-jet gaten meer in! ;D ;D
Verder ben ik natuurlijk ook naarstig op zoek naar de bovenstaande onderdelen zoals de sensoren en alles. Dus tips zijn welkom. Of als je wat heb liggen...MAIL ME!
Andere issues; Ik heb niet al te veel tijd. De auto staat op straat en dat sleutelt maar slecht. :-\ Daarnaast worden de avondjes steeds korter en korter. En het weer is natuurlijk ook vaak een beperkende factor. Zeker als het straks richting herfst gaat.
Plus, misschien nog het belangrijkste...op dit moment moet ik OF met de fiets OF met de MAZDA naar mn werk...en zeg nou zelf...als je een Volvo forum hebt met 850 (!!) leden dan is dat geen gezicht of wel? :-\ Dus ALLE hulp op wat voor manier dan ook (garage in de buurt, technische hulp, vervangend vervoer (!), zelf langs komen om te sleutelen, Volvo-vrachtwagen vol geld... etc etc etc...you name it!) is welkom
Ik heb me op het turbobricksforum laten wijsmaken dat een 1000530 cilinderkop net zo goed is als een 1000531 kop, MITS geflowd en geport. M.a.w. liever een 1000531 omdat daar minder werk aan zit en het gewoonweg de beste 8V kop is voor dit onderblok; qua ademhaling (veel grotere inlaat kanalen) als ook qua kans op scheuren (veel minder). Dus als je er een hebt liggen waarvan je weet dat t een goede is...hou ik me aanbevolen. Er zitten natuurlijk geen k-jet gaten meer in! ;D ;D
Verder ben ik natuurlijk ook naarstig op zoek naar de bovenstaande onderdelen zoals de sensoren en alles. Dus tips zijn welkom. Of als je wat heb liggen...MAIL ME!

Andere issues; Ik heb niet al te veel tijd. De auto staat op straat en dat sleutelt maar slecht. :-\ Daarnaast worden de avondjes steeds korter en korter. En het weer is natuurlijk ook vaak een beperkende factor. Zeker als het straks richting herfst gaat.
Plus, misschien nog het belangrijkste...op dit moment moet ik OF met de fiets OF met de MAZDA naar mn werk...en zeg nou zelf...als je een Volvo forum hebt met 850 (!!) leden dan is dat geen gezicht of wel? :-\ Dus ALLE hulp op wat voor manier dan ook (garage in de buurt, technische hulp, vervangend vervoer (!), zelf langs komen om te sleutelen, Volvo-vrachtwagen vol geld... etc etc etc...you name it!) is welkom
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

