4 April 2005, 16:28
Tsja meer lucht in de motor betekent dat je meer brandstof in de motor kunt verbranden wat resulteert in een hoger vermogen; bij die oerdiesel van je gaat dit echter niet direct op, omdat 'ie al met een zgn. 'luchtoverschot' arbeid en hij niet zelf meer brandstof in kan gaan spuiten (dit stel je in op de pomp; hij heeft geen mengselregeling als bij benzine- injectie). Heel theoretisch gezien zou je met gebruikmaking van een K&N filter meer brandstof in kunnen spuiten (in jouw geval dus de pomp op schroeven), maar ik denk dat het in de praktijk weinig uitmaakt t.o.v. een standaard filter en opgeschroefde pomp...
Het scheelt wel eens in de zoveel tijd een nieuw filtertje en door het 'open' karakter van de K&N zal 'ie wel wat anders/sportiever gaan klinken.
Succes!
Het scheelt wel eens in de zoveel tijd een nieuw filtertje en door het 'open' karakter van de K&N zal 'ie wel wat anders/sportiever gaan klinken.
Succes!