3 September 2007, 15:23
eric vermeer schreef:ga je toch over naar MegaSquirt???
jahaa! De redenen om t wel te doen:
- volgens mij veel betrouwbaarder dan K-jet (ook een goed systeem mits alles in orde is natuurlijk maar moeilijk te controleren als k-jet-leek)
- eventueel zuiniger verbruik. K-jet en B21ET is toch echt niet zuiniger dan 1 op 8 is mij verteld. Ik ben benieuwd hoe MS dat doet.
- meer vermogen mogelijk door betere tuning en afstelling
- minder kans op motorschade als er iets niet goed is. Als de k-jet fout is kan er vanalles gebeuren met je blok zonder t te weten.
- handig straks met een eventuele LPG installatie, kan gewoon via hetzelfde MS systeem. Dus ik zie het als een investering ook voor LPG.
- leuk om te leren. Lijkt me meer mee te doen in de toekomst en meer mee te leren dan met het originele systeem. Het is nu ook echt iets tastbaars van mezelf zometeen.
Redenen om t niet te doen:
- niet helemaal origineel Volvo
- kost best een hoop geld nu (kleine 1000 euro denk ik) terwijl er meer moet gebeuren aan de auto (laswerk, ophaning, airco...etc)
- tijdgebrek maarja dat is altijd wel een issue
- ???
dus..tja, dan maar gewoon 'all the way'
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

