6 September 2007, 17:25
Met dat Turbo verhaal ben ik het eens, deze lopen in uitstekende staat op tot 6.000-8.000,- bij de dealer. Ik heb alleen in Henk Platvoet een opportunistische man gevonden als het gaat om prijzen voor volvo's :o.
Met dit topic wilde ik alleen een beetje vooruitkijken, dus zeg maar tien jaar verder. Ik ken bijvoorbeeld iemand, niet actief op dit forum, die acht volvo's heeft opgeslagen met de hoop op het "goud".
Wat gebeurt er met de waarde van onze volvo, laten we zeggen de doorsnee, 240 sedan en station. Voor een goede station wordt al gauw 3500,- gevraagd en voor een goede sedan 2000,-. Wat zouden deze wagens opbrengen in bijv. 2017? Ik denk met de huidige regels niet veel meer dan nu. Mochten de er nu geen voordelen meer zijn voor een auto van 25+jr., dan spreek je denk eerder van achteruitgang in de prijs dan vooruitgang.
Ik denk dat het 'kassa'-verhaal iig niet opgaat. Alleen bij een paar unieke exemplaren zal de prijs worden bepaald door de echte liefhebber en haalt de verkoper zijn inverstering nooit meer terug.
Met dit topic wilde ik alleen een beetje vooruitkijken, dus zeg maar tien jaar verder. Ik ken bijvoorbeeld iemand, niet actief op dit forum, die acht volvo's heeft opgeslagen met de hoop op het "goud".
Wat gebeurt er met de waarde van onze volvo, laten we zeggen de doorsnee, 240 sedan en station. Voor een goede station wordt al gauw 3500,- gevraagd en voor een goede sedan 2000,-. Wat zouden deze wagens opbrengen in bijv. 2017? Ik denk met de huidige regels niet veel meer dan nu. Mochten de er nu geen voordelen meer zijn voor een auto van 25+jr., dan spreek je denk eerder van achteruitgang in de prijs dan vooruitgang.
Ik denk dat het 'kassa'-verhaal iig niet opgaat. Alleen bij een paar unieke exemplaren zal de prijs worden bepaald door de echte liefhebber en haalt de verkoper zijn inverstering nooit meer terug.
Volvo 740 tic '84.

