30 September 2007, 09:15
Ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn nieuwe B200F, dus van een volledig genieten kan dus helaas nog geen sprake zijn.
Meestal heeft tijd geen waarde in je Volvo, ofwel je let niet op je klokje. Opeens was dat wel het geval en toen bleek dat het klokje niet werkte. Een bekend euvel nadat de teller unit eruit is geweest zou ik bijna gaan denken, men vergeet het stekkertje op de toerenteller terug te prikken, dus dat heb ik gisteren tussen de buien door efkes gedaan.
Toen ik daarna op pad ging stond de temperatuurwijzer in no time tegen het rood aan. Meteen gestopt en wat simpele temperatuurcontroles gedaan;
Alles leek oke, dus de temperatuuraanwijzing is niet correct.
Gewoon doorrijden en er niks van aantrekken (met zweet op mijn kop en ergernis erin!)
Na thuiskomst de motor laten draaien en de klok eens losgekoppeld en toen ging die wijzer meteen terug!!!
Nog eens wat later een proefrit gemaakt en toen ging de wijzer weer doodleuk skyhigh, zonder klokje eraan gekoppeld. Dus die klok maar weer aangekoppeld. Zou er iets gebeuren kon ik tenminste de tijd erbij vermelden. De wijzer ging aanvankelijk weer richting rood, maar daarna weer netjes terug naar het stabiele midden. Nog een heel stuk doorgereden in wisselende omstandigheden en het gekke ding bleef weer netjes staan.
het blijft dus voorlopig even een soort van lotto wat de wijzer doet, maandag is Kallen weer aan de beurt.
groetjes
Ruud
Meestal heeft tijd geen waarde in je Volvo, ofwel je let niet op je klokje. Opeens was dat wel het geval en toen bleek dat het klokje niet werkte. Een bekend euvel nadat de teller unit eruit is geweest zou ik bijna gaan denken, men vergeet het stekkertje op de toerenteller terug te prikken, dus dat heb ik gisteren tussen de buien door efkes gedaan.
Toen ik daarna op pad ging stond de temperatuurwijzer in no time tegen het rood aan. Meteen gestopt en wat simpele temperatuurcontroles gedaan;
- Borrelt de koelvloeistof in het expansievat, zit er nog genoeg koelvloeistof in
- Is de temperatuur in dit vat niet te hoog, kun je er makkelijk een vinger in houden
- zijn de slangen van en naar het motorblok nog vast te pakken kwa temperatuur
- draait de ventilator
Alles leek oke, dus de temperatuuraanwijzing is niet correct.
Gewoon doorrijden en er niks van aantrekken (met zweet op mijn kop en ergernis erin!)
Na thuiskomst de motor laten draaien en de klok eens losgekoppeld en toen ging die wijzer meteen terug!!!
Nog eens wat later een proefrit gemaakt en toen ging de wijzer weer doodleuk skyhigh, zonder klokje eraan gekoppeld. Dus die klok maar weer aangekoppeld. Zou er iets gebeuren kon ik tenminste de tijd erbij vermelden. De wijzer ging aanvankelijk weer richting rood, maar daarna weer netjes terug naar het stabiele midden. Nog een heel stuk doorgereden in wisselende omstandigheden en het gekke ding bleef weer netjes staan.
het blijft dus voorlopig even een soort van lotto wat de wijzer doet, maandag is Kallen weer aan de beurt.
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)

