2 October 2007, 08:16
Ach, al dat geouweh[*&]r over de veiligheid.
1 - de mensen laten zich wat (angst!) aanpraten
2 - het onderdeel dat de meeste (fatale) fouten maakt is de bestuurder of andere inzittenden.
3 - waar een Modus (wat een suf gebakje, ik heb er een tijdje in "mogen" rijden) veilig lijkt, is ie dat niet, net als de meeste moderne auto's. Elke kleine auto weegt al 1000 kg, een niveautje Golf al 1200. Dat is dus gewoon 400 kg meer dan hun voorgangers van 25 jaar terug. Die 400 kg draagt behoorlijk bij aan de af te remmen massa. En bij een botsing: de te stoppen energie.
4 - mijns inziens dragen goede remmen (abs) meer bij tot echte veiligheid dan al die constructies.
1 - de mensen laten zich wat (angst!) aanpraten
2 - het onderdeel dat de meeste (fatale) fouten maakt is de bestuurder of andere inzittenden.
3 - waar een Modus (wat een suf gebakje, ik heb er een tijdje in "mogen" rijden) veilig lijkt, is ie dat niet, net als de meeste moderne auto's. Elke kleine auto weegt al 1000 kg, een niveautje Golf al 1200. Dat is dus gewoon 400 kg meer dan hun voorgangers van 25 jaar terug. Die 400 kg draagt behoorlijk bij aan de af te remmen massa. En bij een botsing: de te stoppen energie.
4 - mijns inziens dragen goede remmen (abs) meer bij tot echte veiligheid dan al die constructies.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

