2 October 2007, 22:27
Peter Timmer schreef:Het grootste voordeel vind ik dat de bumpers nog gemaakt zijn om te bumpen!
Op al dat moderne blik is de bumper meegespoten, wat is dan het nut van een bumper?
Volgens mij is een bumper bedoeld om je plaatwerk te vrijwaren van schade als je iets (niet al te hard) raakt. Tegenwoordig ben je dan zo een paar honderd eurie verder om je bumper opnieuw te laten spuiten.
Dat is gekomen door de "zuidelijke" mentaliteit van parkeren en 'kleine ongelukjes'. een scherm op de hoek beschadigd is een bult werk om te repareren (en vergoeden). De Ford Ka was een van de eerste auto's met "verzekeringsbumpers". Ipv. een compleet scherm te kopen/spuiten/etc.etc. vervang je nu slechts de bumper. Ondanks dat meegespoten bumpers zo goed als onbetaalbaar zijn in mijn optiek (een nieuwe voor mijn V70 zou >500 euro zijn :-X) is de industrie toch overgestapt.
Overigens ben ik super trots dat mijn Volvo's nooit het maximaal aantal sterren halen in de NCAP. Voetgangers en brommers: beware 8)
Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter

