6 October 2007, 20:12
zo lekker weer vandaag, gelijk maar spijkers met koppen slaan: nieuwe waterpomp erin.
De oude is trouwens nog goed, hou ik reserve.
Best eenvoudige klus. Alleen is water aftappen haast niet te doen met een turbo. Dus maar gewoon de slang van de waterpomp eraf gehaald en de boel daar leeg laten lopen (bakkie onder de auto).
De bovenste O-ring die tegen het motorblok zit, was helemaal aan gort. Ik heb bij de nieuwe wel iets extra vloeibare pakking langs de bovenkant van de ring gedaan. Ook bij de retourpijp die achterin de pomp komt heb ik wat extra vloeibare pakking gedaan. Of het afdoende is weet ik nog niet ... 24 uur droogtijd. Morgenmiddag gooi ik er weer koelvloeistof in.
Gezien dat de oliekeerring bij de nokkenas ontzettend lekt. Wordt volgende klus.
![[Afbeelding: pict0011smallrg2.jpg]](http://img229.imageshack.us/img229/4786/pict0011smallrg2.jpg)
![[Afbeelding: pict0016smallza5.jpg]](http://img229.imageshack.us/img229/9674/pict0016smallza5.jpg)
De oude is trouwens nog goed, hou ik reserve.
Best eenvoudige klus. Alleen is water aftappen haast niet te doen met een turbo. Dus maar gewoon de slang van de waterpomp eraf gehaald en de boel daar leeg laten lopen (bakkie onder de auto).
De bovenste O-ring die tegen het motorblok zit, was helemaal aan gort. Ik heb bij de nieuwe wel iets extra vloeibare pakking langs de bovenkant van de ring gedaan. Ook bij de retourpijp die achterin de pomp komt heb ik wat extra vloeibare pakking gedaan. Of het afdoende is weet ik nog niet ... 24 uur droogtijd. Morgenmiddag gooi ik er weer koelvloeistof in.
Gezien dat de oliekeerring bij de nokkenas ontzettend lekt. Wordt volgende klus.
![[Afbeelding: pict0011smallrg2.jpg]](http://img229.imageshack.us/img229/4786/pict0011smallrg2.jpg)
![[Afbeelding: pict0016smallza5.jpg]](http://img229.imageshack.us/img229/9674/pict0016smallza5.jpg)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68

