11 October 2007, 12:20
lucky you!
Net nog even de kabelboom bekeken. Ziet er redelijk simpel uit. Ik dacht eerst...kan t echt zo simpel zijn. :-\ Maar door er nog maar eens een keer naar te kijken heb ik mezelf nu wel overtuigd. ;D
Als ik de K-jet bedrading weglaat, wat nu kan, dan heb ik nog maar 6 draden over vanaf de schutbordconnector. Die laatste ga ik trouwens ook vervangen.
Ik mis alleen de bestemming van ÃÃn draad draad die in de receiver connector op het schutbord zit, maar niet in de steker van de kabelboom. Een blauwe. Wie weet waar die voor dient. Ik heb al wel een ideetje maar ik zou het graag eerst van jullie horen.
[img width=601 height=600]http://img166.imageshack.us/img166/4215/stekkerkabelwn5.jpg[/img]
waarbij dit de achterkant is van de steker op het schutbord.
van links naar rechts en van boven naar beneden:
- Blauwe draad: ?? Geen idee waar die voor is, vandaar de vraag
- Rode draad: gaat naar de dynamo
- Geel: gaat naar de koeltemp sensor voor je metertje (denk ik)
- Zwart: oliedruk zender. Ook voor het dashboard vermoed ik.
- Bruin: startmotor en vanaf daar naar de bobine 'min-zijde'
- Blauw: K-jet koude start enz
- geen stekker
- Geel: Startmotor
Ik vraag me dus ook af waar de kabel van de voltmeter is. Dat zou dus de blauwe draad kunnen wezen. Wat denken (weten) jullie?
Net nog even de kabelboom bekeken. Ziet er redelijk simpel uit. Ik dacht eerst...kan t echt zo simpel zijn. :-\ Maar door er nog maar eens een keer naar te kijken heb ik mezelf nu wel overtuigd. ;D
Als ik de K-jet bedrading weglaat, wat nu kan, dan heb ik nog maar 6 draden over vanaf de schutbordconnector. Die laatste ga ik trouwens ook vervangen.

Ik mis alleen de bestemming van ÃÃn draad draad die in de receiver connector op het schutbord zit, maar niet in de steker van de kabelboom. Een blauwe. Wie weet waar die voor dient. Ik heb al wel een ideetje maar ik zou het graag eerst van jullie horen.

[img width=601 height=600]http://img166.imageshack.us/img166/4215/stekkerkabelwn5.jpg[/img]
waarbij dit de achterkant is van de steker op het schutbord.
van links naar rechts en van boven naar beneden:
- Blauwe draad: ?? Geen idee waar die voor is, vandaar de vraag
- Rode draad: gaat naar de dynamo
- Geel: gaat naar de koeltemp sensor voor je metertje (denk ik)
- Zwart: oliedruk zender. Ook voor het dashboard vermoed ik.
- Bruin: startmotor en vanaf daar naar de bobine 'min-zijde'
- Blauw: K-jet koude start enz
- geen stekker
- Geel: Startmotor
Ik vraag me dus ook af waar de kabel van de voltmeter is. Dat zou dus de blauwe draad kunnen wezen. Wat denken (weten) jullie?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"