11 October 2007, 13:47
ja, dat dacht ik dus ook, en idd, het klopt/werkt, spanning via je boordnet is tussen de 12 & 14,7 volt
als ie lager komt is je dynamo niet pluis, omdat de stroom dan via je accu loopt, en en niets meer bij komt: 12 V van alleen de accu, 12+ met dynamo erbij om zowel de accu op te laden als auto van stroom te voorzien( radio, lampen, ruitewissers enz>)
je ziet wel voltmeter bewegen als je alles aangooit: achterruitverwarming, lampen,stoelverwarming enz.; maar nooit onder de 12V
maar van electra snap ik verder weinig en bovengenoemde is op persoonlijke titel, kan het ook zomaar fout hebben :
:-*
maar dan is er vast wel iemand die op/aanmerkingen heeft
als ie lager komt is je dynamo niet pluis, omdat de stroom dan via je accu loopt, en en niets meer bij komt: 12 V van alleen de accu, 12+ met dynamo erbij om zowel de accu op te laden als auto van stroom te voorzien( radio, lampen, ruitewissers enz>)je ziet wel voltmeter bewegen als je alles aangooit: achterruitverwarming, lampen,stoelverwarming enz.; maar nooit onder de 12V
maar van electra snap ik verder weinig en bovengenoemde is op persoonlijke titel, kan het ook zomaar fout hebben :
:-*maar dan is er vast wel iemand die op/aanmerkingen heeft
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99