12 October 2007, 20:39
Kleine update.
Motor loopt!
Andere accu geplaatst, benzine getankt, starten en .........lopen!
En hoe :o
Complete uitlaat is weggeroest in die jaren stilstaan. er kwam ongeveer net zoveel roest uit de pijp als rook!
Nog wel wat problemen (pjes?):
* de ontluchting van de kleppendeksel rookt net zoveel als de uitlaat en blaast ook oliedruppeltjes naar buiten als ik de slang er af haal (vastzittende schraapveren of klepsteelrubbers vergaan?)
* krukaskeerringen lekken vrij fors zowel voor als achter.
* anderhalve liter water bij het koelsysteem gegoten voordat er een beetje gekoeld werd. Lekt niet maar waterpomp is wel aan vervanging toe.
Elektrische installatie werkt vrij redelijk.
Alle verplichte verlichting werkt, verstralers zijn niet aangesloten (bedrading ligt er wel), achteruitrijlampen werken niet.
Aanjager werkt, achterruitverwarming is nog een twijfelgeval.
Leuk detail: bij het inschakelen van een versnelling vooruit, gaat het seatbeltlampje branden
Nog iets wat ik wel leuk vind: de auto heeft nog geen rolgordels!
en dan nog maar iets leuks: er heeft nooit een radio in gezeten en dus ook geen gaten voor boxen in de deuren of hoedenplank
Aan de draaimechanismen van de zijruiten word gewerkt en zijn te repareren met 240 onderdelen.
Ik heb nog een paar vraagjes:
# Kan de olie die meeverbrand voor een zodanig slechte CO waarde zorgen dat de auto er op afgekeurd word?
# Weet iemand hoe de tochtruitjes in de deuren dicht horen te zijn? ik zie geen manier om ze te vergrendelen.
# Zijn er nog ergens nieuwe raamsnorren te koop voor de zijruiten, deze zijn wel erg ver weg.
foto's volgen nog.
Motor loopt!

Andere accu geplaatst, benzine getankt, starten en .........lopen!
En hoe :o
Complete uitlaat is weggeroest in die jaren stilstaan. er kwam ongeveer net zoveel roest uit de pijp als rook!
Nog wel wat problemen (pjes?):
* de ontluchting van de kleppendeksel rookt net zoveel als de uitlaat en blaast ook oliedruppeltjes naar buiten als ik de slang er af haal (vastzittende schraapveren of klepsteelrubbers vergaan?)
* krukaskeerringen lekken vrij fors zowel voor als achter.
* anderhalve liter water bij het koelsysteem gegoten voordat er een beetje gekoeld werd. Lekt niet maar waterpomp is wel aan vervanging toe.
Elektrische installatie werkt vrij redelijk.
Alle verplichte verlichting werkt, verstralers zijn niet aangesloten (bedrading ligt er wel), achteruitrijlampen werken niet.
Aanjager werkt, achterruitverwarming is nog een twijfelgeval.
Leuk detail: bij het inschakelen van een versnelling vooruit, gaat het seatbeltlampje branden

Nog iets wat ik wel leuk vind: de auto heeft nog geen rolgordels!
en dan nog maar iets leuks: er heeft nooit een radio in gezeten en dus ook geen gaten voor boxen in de deuren of hoedenplank

Aan de draaimechanismen van de zijruiten word gewerkt en zijn te repareren met 240 onderdelen.
Ik heb nog een paar vraagjes:
# Kan de olie die meeverbrand voor een zodanig slechte CO waarde zorgen dat de auto er op afgekeurd word?
# Weet iemand hoe de tochtruitjes in de deuren dicht horen te zijn? ik zie geen manier om ze te vergrendelen.
# Zijn er nog ergens nieuwe raamsnorren te koop voor de zijruiten, deze zijn wel erg ver weg.
foto's volgen nog.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986

