15 October 2007, 11:00
;D jajajajaja!! ;D
Ik was gisteren niet meer op de PC. Vrouwtje wilde ook wel wat aandacht na een dag aan de auto te hebben geklust.
Anywayzz...de update 8)
Dr. Turbo en ik hebben samen alle benodigde bekabeling verzorgd in de motorruimte en naar de ruimte onder het dashboardkastje. Daarnaast ook de benzineleidingen ingekort, aangepast en aangesloten op de injectorrail. De grijze stekker aan het schutbord is ook meteen vervangen door 2x4 polige stekker die (spat?)waterdicht is. Dat was nogal een karwei maar ook gelukt. Vooral als de terminals uit je handen op de grond vallen of ergens anders waar je niks ziet!!
Jelmar heeft ook een 'custom made' air-intakehose (ofwel inlaatbuis) gemaakt om de lucht vanaf de open luchtfilter in de turbo te krijgen. Handig hoor, met een ijzerzaagje bij de hand en het aluminium inlaatgietstuk van de intercoolerkit! :o (ja sorry puristen, maar nood breekt wet!!) En ik moet zeggen het ziet er netjes uit. Dat wordt wel wat lastiger als we straks nog vanaf de intercooler naar het gasklephuis moeten ( :
jahaaa, er zit airco in en die wil ik houden!!! :
)
things to do:
- het aluminium voor de triggerwheel adapter is vanmorgen door mijzelf gehaald. Dat wordt deze week gedraaid.
- de dikke '+' kabel van de dynamo naar de startmotor moet er nog op. Jelmar, vergeet je m niet te krimpen?
- een aantal relais dienen nog te worden aangebracht op de plek waar normaal de k-jet benzineverdeler en het luchtfilterhuis zat. Hiervoor ook nog een beugel/plaatje maken om de boel netjes op vast te zetten.
- de intercoolerpiping moet op maat gemaakt aangebracht worden. Wellicht even bij een 740 kijken hoe dat zit.
- de olieretour van de turbo heb ik nog steeds niet aangesloten. Maar dat is zo gepiept als ik er even onder kruip. (ff de bokjes van de buurman lenen want ik wil niet ook een volvo die van de krik afvalt op mn borstkast hebben)
- de gaskabel moet opnieuw netjes vastgezet worden op het spruitstuk. Dat klopt nog niet helemaal. Ik wil echter wel gewoon de standaard kabel gebruiken en volgens mij kan dat ook wel met wat kunst en vliegwerk.
- vaccuumslangen aanbrengen.
- steuntje verzinnen en maken voor de VR-sensor.
- poelie terugplaatsen en de adapter voor het triggerwheel erop.
- (nieuwe) v-riemen aanbrengen
- de VR-sensor aanbrengen met het gefabriceerde steuntje.
- olie vervangen, koelvloeistof afvullen.
- de MegaSquirt computer monteren.
- de wideband lambda calibreren en inbouwen.
- starten!!! ;D
- de boel afstellen en GAAAAN!!!
nog best wel een lijstje. Maar als je ziet wat er al gedaan is moet het wel te doen zijn. :
HOPELIJK dit weekend, Jelmar??? Dat we m kunnen laten lopen? Ik wil binnenkort met de auto naar Venray... volgende maand een weekend weg. Gelijk een mooie rit om de wagen en t verbruik en t vermogen te testen. 
O, voor de foto's van het spaghettifeest gisteren: klik hier
Ik was gisteren niet meer op de PC. Vrouwtje wilde ook wel wat aandacht na een dag aan de auto te hebben geklust.
Anywayzz...de update 8)
Dr. Turbo en ik hebben samen alle benodigde bekabeling verzorgd in de motorruimte en naar de ruimte onder het dashboardkastje. Daarnaast ook de benzineleidingen ingekort, aangepast en aangesloten op de injectorrail. De grijze stekker aan het schutbord is ook meteen vervangen door 2x4 polige stekker die (spat?)waterdicht is. Dat was nogal een karwei maar ook gelukt. Vooral als de terminals uit je handen op de grond vallen of ergens anders waar je niks ziet!!
Jelmar heeft ook een 'custom made' air-intakehose (ofwel inlaatbuis) gemaakt om de lucht vanaf de open luchtfilter in de turbo te krijgen. Handig hoor, met een ijzerzaagje bij de hand en het aluminium inlaatgietstuk van de intercoolerkit! :o (ja sorry puristen, maar nood breekt wet!!) En ik moet zeggen het ziet er netjes uit. Dat wordt wel wat lastiger als we straks nog vanaf de intercooler naar het gasklephuis moeten ( :
jahaaa, er zit airco in en die wil ik houden!!! :
)things to do:
- het aluminium voor de triggerwheel adapter is vanmorgen door mijzelf gehaald. Dat wordt deze week gedraaid.
- de dikke '+' kabel van de dynamo naar de startmotor moet er nog op. Jelmar, vergeet je m niet te krimpen?
- een aantal relais dienen nog te worden aangebracht op de plek waar normaal de k-jet benzineverdeler en het luchtfilterhuis zat. Hiervoor ook nog een beugel/plaatje maken om de boel netjes op vast te zetten.
- de intercoolerpiping moet op maat gemaakt aangebracht worden. Wellicht even bij een 740 kijken hoe dat zit.
- de olieretour van de turbo heb ik nog steeds niet aangesloten. Maar dat is zo gepiept als ik er even onder kruip. (ff de bokjes van de buurman lenen want ik wil niet ook een volvo die van de krik afvalt op mn borstkast hebben)
- de gaskabel moet opnieuw netjes vastgezet worden op het spruitstuk. Dat klopt nog niet helemaal. Ik wil echter wel gewoon de standaard kabel gebruiken en volgens mij kan dat ook wel met wat kunst en vliegwerk.
- vaccuumslangen aanbrengen.
- steuntje verzinnen en maken voor de VR-sensor.
- poelie terugplaatsen en de adapter voor het triggerwheel erop.
- (nieuwe) v-riemen aanbrengen
- de VR-sensor aanbrengen met het gefabriceerde steuntje.
- olie vervangen, koelvloeistof afvullen.
- de MegaSquirt computer monteren.
- de wideband lambda calibreren en inbouwen.
- starten!!! ;D
- de boel afstellen en GAAAAN!!!
nog best wel een lijstje. Maar als je ziet wat er al gedaan is moet het wel te doen zijn. :
HOPELIJK dit weekend, Jelmar??? Dat we m kunnen laten lopen? Ik wil binnenkort met de auto naar Venray... volgende maand een weekend weg. Gelijk een mooie rit om de wagen en t verbruik en t vermogen te testen. 
O, voor de foto's van het spaghettifeest gisteren: klik hier
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

