15 October 2007, 23:01
Hallo allemaal!
Het is even stil geweest in dit topic, maar dat betekent niet dat er niets meer met de auto gebeurd is!
Inmiddels is er een nieuwe distributieriem geinstalleerd, en het ruitesproeierpompje is gerepareerd. De stuurkogel zou vervangen worden, echter bleek de speling in het stuurhuis te zitten en niet in de stuurkogel. Hopelijk valt deze nog net binnen de toleranties! Mijn monteur dacht van wel...
Verder had ik op de sloop koplampen van een 244 uit 1984 gekocht, helaas waren ze niet uitwisselbaar met de mijne.
Ik had begrepen dat vanaf 1982 de koplampen hetzelfde waren, maar dat bleek dus niet het geval te zijn... hier zat een heel stalen frame achter om de lampen in te stellen, en de glazen waren vastgelijmd ipv los te klikken.
Vandaag had ik een afspraak bij de RDW, waar ik ondanks het ontbreken van europese koplampen toch maar naar toe ben gegaan.
Daar is de auto op mijn naam gezet (bleek een B230E met 131 pk in te zitten ipv de in NL in de GLT geleverde B230F met 115 pk) en mocht het nodige (bijna 650 euro) worden afgetikt aan BPM. Helaas...
De APK (die ook gepland was) hebben we maar even achterwege gelaten.
Binnen 5 dagen moet ik nu het nieuwe kenteken in huis hebben. Vervolgens moet er binnen 6 weken een nieuwe APK op de auto zitten.
Op de terugweg ben ik nog even langs de Volvospecialist Van Amerongen in Driebergen gegaan; daar heb ik een afspraak voor APK en in orde maken van de koplampen gemaakt.
Hopelijk kan de auto erbij zijn op de VKB; in ieder geval zal ikzelf aanwezig zijn.
Ik moet nog een paar kaartenbakjes voor de deuren zien te vinden, die zijn kapot; het plastic is superbreekbaar.
Daarnaast zijn de banden niet rond meer vanwege het lange silstaan... nieuwe kopen is wel heel erg duur. Hebben jullie tips wat dat betreft?
Zou het "stuiteren" overgaan als ik er mee blijf rijden?
Het is even stil geweest in dit topic, maar dat betekent niet dat er niets meer met de auto gebeurd is!
Inmiddels is er een nieuwe distributieriem geinstalleerd, en het ruitesproeierpompje is gerepareerd. De stuurkogel zou vervangen worden, echter bleek de speling in het stuurhuis te zitten en niet in de stuurkogel. Hopelijk valt deze nog net binnen de toleranties! Mijn monteur dacht van wel...
Verder had ik op de sloop koplampen van een 244 uit 1984 gekocht, helaas waren ze niet uitwisselbaar met de mijne.
Ik had begrepen dat vanaf 1982 de koplampen hetzelfde waren, maar dat bleek dus niet het geval te zijn... hier zat een heel stalen frame achter om de lampen in te stellen, en de glazen waren vastgelijmd ipv los te klikken.
Vandaag had ik een afspraak bij de RDW, waar ik ondanks het ontbreken van europese koplampen toch maar naar toe ben gegaan.
Daar is de auto op mijn naam gezet (bleek een B230E met 131 pk in te zitten ipv de in NL in de GLT geleverde B230F met 115 pk) en mocht het nodige (bijna 650 euro) worden afgetikt aan BPM. Helaas...
De APK (die ook gepland was) hebben we maar even achterwege gelaten.
Binnen 5 dagen moet ik nu het nieuwe kenteken in huis hebben. Vervolgens moet er binnen 6 weken een nieuwe APK op de auto zitten.
Op de terugweg ben ik nog even langs de Volvospecialist Van Amerongen in Driebergen gegaan; daar heb ik een afspraak voor APK en in orde maken van de koplampen gemaakt.
Hopelijk kan de auto erbij zijn op de VKB; in ieder geval zal ikzelf aanwezig zijn.
Ik moet nog een paar kaartenbakjes voor de deuren zien te vinden, die zijn kapot; het plastic is superbreekbaar.
Daarnaast zijn de banden niet rond meer vanwege het lange silstaan... nieuwe kopen is wel heel erg duur. Hebben jullie tips wat dat betreft?
Zou het "stuiteren" overgaan als ik er mee blijf rijden?
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999

