16 October 2007, 12:01
Qua motoren was er in NL een keus:
B230E was standaard voor de 240 GLT en een kat oftewel de B230F was een optie.
Je ziet nog steeds E en F's in Nl door elkaar hoor.
Voor de banden: na een aantal jaren stilstand worden de banden ei-vormig en dat krijg je er ook niet meer uit helaas. Nieuwe banden is de enige oplossing,nu zitten er origineel 195/60/15 op en die zijn idd duur(incourante maat inmiddels vandaar). Je kan ook gaan voor 195/65/15(zitten ook standaard op de 940/960),een iets hogere band maar op veel auto's de laatste tijd als standaard gemonteerd(bv Astra/Golf/Focus etc.) dus veel keus en een stuk goedkoper.
Je afrolafstand wordt grote maar je tellerafwijking kleiner.
Deze bandenmaat kan behoorlijk in prijs schelen als je ze alle 4 moet vervangen :
Ik heb ze ook op mijn 245 automaat en het rijdt perfect
Het stuurhuis wordt een ander verhaal. Die zul je in UK moeten bestellen/kopen vervolgens hierheen laten opsturen maar in de UK kosten ze gebruikt niet veel gelukkig :
B230E was standaard voor de 240 GLT en een kat oftewel de B230F was een optie.
Je ziet nog steeds E en F's in Nl door elkaar hoor.
Voor de banden: na een aantal jaren stilstand worden de banden ei-vormig en dat krijg je er ook niet meer uit helaas. Nieuwe banden is de enige oplossing,nu zitten er origineel 195/60/15 op en die zijn idd duur(incourante maat inmiddels vandaar). Je kan ook gaan voor 195/65/15(zitten ook standaard op de 940/960),een iets hogere band maar op veel auto's de laatste tijd als standaard gemonteerd(bv Astra/Golf/Focus etc.) dus veel keus en een stuk goedkoper.
Je afrolafstand wordt grote maar je tellerafwijking kleiner.
Deze bandenmaat kan behoorlijk in prijs schelen als je ze alle 4 moet vervangen :

Ik heb ze ook op mijn 245 automaat en het rijdt perfect

Het stuurhuis wordt een ander verhaal. Die zul je in UK moeten bestellen/kopen vervolgens hierheen laten opsturen maar in de UK kosten ze gebruikt niet veel gelukkig :

