18 October 2007, 21:10
Volgens mij wordt er ÃÃn ding over het hoofd gezien in deze vergelijking. renault ontwikkeld zijn auto's heel duidelijk op de EuroNCAP tests. Daarin wordt altijd tegen een deformeerbare barrier gereden. Dat betekent dat je een hele harde auto kunt ontwerpen die maximaal deze barrier kapot rijdt waardoor de vervorming voornamelijk in deze barrier wordt opgenomen.
Volvo ontwikkelt niet alleen voor Europa maar ook voor de Noord-Amerikaanse markt en test daarnaast nog hele andere condities.
Met name de USA-eisen zorgen ervvoor dat je een auto veel zachter moet maken. Zo wordt er onder andere tegen een betonblok aangereden. Dpoe je dit met een moderne Renault dan ben je beslist er heel slecht aan toe omdat de schok door de harde constructie voor de inzittenden fataal wordt.
De Modus ramt werkelijk dwars door de 940 heen. Persoonlijk ben ik eerder geneigd te stellen dat de Renault een aggressief voertuig is.
Uiteraard heeft de techniek niet stilgestaan, en dragen airbags en andere kreukelzones en materialen in positieve zin bij tot de veiligheid. En wie vertelt me dat deze 940 een absoluut schadevrije en niet aangetaste auto was?
Volvo ontwikkelt niet alleen voor Europa maar ook voor de Noord-Amerikaanse markt en test daarnaast nog hele andere condities.
Met name de USA-eisen zorgen ervvoor dat je een auto veel zachter moet maken. Zo wordt er onder andere tegen een betonblok aangereden. Dpoe je dit met een moderne Renault dan ben je beslist er heel slecht aan toe omdat de schok door de harde constructie voor de inzittenden fataal wordt.
De Modus ramt werkelijk dwars door de 940 heen. Persoonlijk ben ik eerder geneigd te stellen dat de Renault een aggressief voertuig is.
Uiteraard heeft de techniek niet stilgestaan, en dragen airbags en andere kreukelzones en materialen in positieve zin bij tot de veiligheid. En wie vertelt me dat deze 940 een absoluut schadevrije en niet aangetaste auto was?


![[Afbeelding: th_abba.jpg]](http://i99.photobucket.com/albums/l281/mauricepi/th_abba.jpg)