5 November 2007, 11:41
a.huis schreef:Mmmmm , zo'n mooi spulletje gemaakt en dan de oude boutjes erop da's zonde
De hele auto is 'oude boutjes' Huis, dus ik vind het wel prima. De laklaag had ik er eigenlijk alleen opgespoten vanwege de roestgevoeligheid van het triggerwheel. En die kleur was toevallig voorhanden. Uiteindelijk ziet t er best blits uit. ;D
v700r schreef:Ik zit nou wel over dat triggerwheel te lezen maar wat doet dat ding dan?
Triggerwheel:
Er zitten tandjes op. En ergens ontbreekt een tand. Daarmee kan de computer via de VR-sensor ontdekken wanneer de motor op het BDP (het bovenste dode punt van cilinder 1) staat. Op die manier kan deze timing dan dienen om de inspuiting en eventueel de ontsteking aan te sturen.
Ik kreeg de (nieuwe) snaar van de krukaspoelie naar de aircopomp maar met moeite terugeplaatst. Bij de snaar van de dynamo kun je handigerwijs de dynamo naar je blok kantelen. Helaas gaat dat niet met de compressor. Door de distributieriem weer los te maken, de AC-compressor losjes te schroeven kon ik met moeite de snaar erop wringen (beetje Dreft er zelfs opgesmeerd) en door te draaien goed erop krijgen. Echt zeer (*)*U#$% Net als een fietsketting eigenlijk. Maar niet echt positief en leuk als het je alle kracht kost in een benarde positie. Iemand dit wel eens gedaan? Foto's triggerwheel staan hier.
Vervolgens de olieretourleiding aangesloten. Volgende probleem; de pakking paste niet en was al snel gescheurd... >
Blijkbaar niet van een T25 maar wellicht van een Mitsu ofzo. Toch maar weer de turbo erafgehaald, (handig mooie tapeinden en koperen bouten) en heeeeeel licht wat vloeibare pakking aangebracht om de pakking enigszins te redden. Voorlopig dan want ik las op de verpakking van de siliconepakking dat die maar tot 600graden Fahrenheid (315gr C) gaat. Ik denk dat ik dus binnenkort die pakking maar een keer echt goed vervang. Voorlopig zit t wel weer. :-\Het inkorten van de buis en een stuk slang ertussen werkt goed denk ik. Beetje bij beetje ingekort om toch voldoende druk op de rubber ring te houden die het blok in gaat zodat de afdichting goed is (hoop ik, eindelijk!!!) zie hier voor foto's
verder:
- inlaatspruitstuk gemonteerd,
- steun inlaatspruitstuk gemonteerd,
- klepdekselpakking ertussen gezet en dichtgemaakt,
- radiatorslangen ingekort en aangebracht
- radiator erin gehangen
- benzineleiding gefatsoeneerd en aangesloten op de rail op t spruitstuk
- gaskabelrol opgeschroefd. Daar moet nog wel even gekeken worden naar de gaskabel. Die lijkt te lang en te kort tegelijk. m.a.w. de buitenmantel moet een stuk worden ingekort. Dan past ie goed denk ik.
- fan gemonteerd
etc. etc...
wordt vervolgt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"