6 November 2007, 22:46
vandaag nog wat gerommeld:
- olie eraf en weer nieuwe verse erin. Jesus wat een meur kwam er van die ouwe af. En die zat er pas 1000km in. Veel benzine erdoorheen volgens mij door die slechte K-jet die er op zat.
- koelvloeistof erin. Alles volgens mij lekdicht op t eerste gezicht.
- dynamokabel naar de startmotor even teruggelegd. Mijn nieuwe kabel is er even niet dus nu maar even de oude gereanimeerd.
Verder geprutst aan de gaskabel. Maar ik heb toch een B230F kabel van een (latere?) 240 nodig vrees ik. Ik dacht de buitenmantel iets in te korten waardoor de binnendraad wat langer wordt. Hij zit nu in een krul maar is ook net te kort om om het wieltje heen te winden. Dat gaat dus niet want die is gewoon van gewapend/gevlochten materiaal en het kunststof stelschroef geval is er ook niet af te krijgen.
Dus: WIE heeft er voor mij een gaskabel van een 240 B230F?? ???
Vervolgens de pluskabel op de accu gezet. En even een schietgebedje gedaan dat ik nergens rook zou ontdekken. :o Maar gelukkig ging dat goed. De sleutel omgedraaid en op II gezet. Brandstofpompje maakte direct druk. Helaas lekte de brandstofleiding maar dat was snel verholpen.
Verder vraag ik me nu af welke lampjes onder de klokken horen te gaan branden als je de 240 uit 1984 op contact zet? Acculampje (brandde zwak, maar mn dynamo hangt nog los dus dat kan), brakefailure (??) en.....?? Help me even op weg svp!
Nu nog wachten op Jelmar zodat hij mn intercoolertje komt aansluiten...dan kan Bozzma de boel komen tunen!!!
IK BEN DR KLAAR VOOR!!!
;D ;D ;D 8) 8)
- olie eraf en weer nieuwe verse erin. Jesus wat een meur kwam er van die ouwe af. En die zat er pas 1000km in. Veel benzine erdoorheen volgens mij door die slechte K-jet die er op zat.
- koelvloeistof erin. Alles volgens mij lekdicht op t eerste gezicht.
- dynamokabel naar de startmotor even teruggelegd. Mijn nieuwe kabel is er even niet dus nu maar even de oude gereanimeerd.
Verder geprutst aan de gaskabel. Maar ik heb toch een B230F kabel van een (latere?) 240 nodig vrees ik. Ik dacht de buitenmantel iets in te korten waardoor de binnendraad wat langer wordt. Hij zit nu in een krul maar is ook net te kort om om het wieltje heen te winden. Dat gaat dus niet want die is gewoon van gewapend/gevlochten materiaal en het kunststof stelschroef geval is er ook niet af te krijgen.

Dus: WIE heeft er voor mij een gaskabel van een 240 B230F?? ???
Vervolgens de pluskabel op de accu gezet. En even een schietgebedje gedaan dat ik nergens rook zou ontdekken. :o Maar gelukkig ging dat goed. De sleutel omgedraaid en op II gezet. Brandstofpompje maakte direct druk. Helaas lekte de brandstofleiding maar dat was snel verholpen.
Verder vraag ik me nu af welke lampjes onder de klokken horen te gaan branden als je de 240 uit 1984 op contact zet? Acculampje (brandde zwak, maar mn dynamo hangt nog los dus dat kan), brakefailure (??) en.....?? Help me even op weg svp!
Nu nog wachten op Jelmar zodat hij mn intercoolertje komt aansluiten...dan kan Bozzma de boel komen tunen!!!
IK BEN DR KLAAR VOOR!!!
;D ;D ;D 8) 8)"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

