12 November 2007, 11:04
Ik heb de mijne ook dit weekend erin geschroeft. Uurtje werk. Nou ja.. 2. De assen getrokken, de 2 lagerkappen losgedraaid. Met een voorzichtig tikje de boel losgewerkt. Trekker onder de rand van het lager gezet, lager getrokken, kroonwiel losgemaakt en overgezet. Shim overgezet die onder het lager vandaan kwam, precision lager over het nieuwe differentieel laten glijden, andere lager getrokken, shim overgezet, nieuw lager eroverheen laten glijden. De boel voorzichtig in de as laten zakken en de lagerkappen weer aangedraaid. Helemaal perfect. Fluitje van een cent.
Ik moet zeggen, die precision-gear lagers maken het wel makkelijk. Deze zijn precies zo gemaakt dat ze zonder speling over het differentieel glijden.
Volgens zeggen zijn de toleranties van het nieuwe diff zo klein dat je de originele shims zo kan overzetten en dan moet de speling goed staan. Ik ben heel benieuwd. De preload is fors. Ik krijg met de hand de assen niet onafhankelijk van elkaar gedraaid.
Ik moet zeggen, die precision-gear lagers maken het wel makkelijk. Deze zijn precies zo gemaakt dat ze zonder speling over het differentieel glijden.
Volgens zeggen zijn de toleranties van het nieuwe diff zo klein dat je de originele shims zo kan overzetten en dan moet de speling goed staan. Ik ben heel benieuwd. De preload is fors. Ik krijg met de hand de assen niet onafhankelijk van elkaar gedraaid.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl