22 November 2007, 10:52
WE zijn nu op het punt gekomen dat de motor afgesteld moet worden. Naast de ontsteking op tijd zetten. Welke schroeven zijn dan nog belangrijk voor het afstellen van de motor? Ik heb betrepen dat de zwarte schroef op het inlaatspruitstuk voor de stationairloop is. Daarbij heb ik ook begrepen dat er een inbusbout zit op de brandstofverdeler (CO schroef). Zijn dit met zijn drieeen de drie punten waar de auto met afgesteld dient te worden? Of is er nog een ander schroefje of iets dergelijks?
Hierbij wil ik nog twee zaken noemen. De kleppen zijn reeds gesteld na het plaatsen van nieuwe kleppen.
Op dit moment start de motor perfect en loopt deze direct rustig. Bij het gasgegeven zak de motor echter helemaal in zodat je met het pedaal moet spelen om de motor hier overheen te krijgen en een hoger toerental te laten draaien.
Is dit een voorbeeld van te rijk/arm of ontsteking te vroeg/laat?
Hierbij wil ik nog twee zaken noemen. De kleppen zijn reeds gesteld na het plaatsen van nieuwe kleppen.
Op dit moment start de motor perfect en loopt deze direct rustig. Bij het gasgegeven zak de motor echter helemaal in zodat je met het pedaal moet spelen om de motor hier overheen te krijgen en een hoger toerental te laten draaien.
Is dit een voorbeeld van te rijk/arm of ontsteking te vroeg/laat?