13 December 2007, 19:33
Marc1970 schreef:In 3 kan je makkelijk tot 110, dan ben je pas aan de 4300 tpm (3.31 achteras, M47), de motor zit dan nog niet aan z'n maximum vermogen . Wil je meer vermogen, moet je toeren maken. Uiteindelijk scheelt de B200F maar 2 pk met de B230F.
De vijfde versnelling gebruikt ik persoonlijk pas bij continu 120-130 rijden, meer als een soort overdrive dan een versnelling. Rij 80 in z'n vijf is totaal niet van toepassing op de 240.
Edit: ergens las ik dat de injectiecomputer ingrijpt bij 6200 tpm (LH 2.4). Dan ga je ongeveer 160 in de derde versnelling.
ja ergens bij die 6200 zit de begrenzer. totaal overbodig btw want de standaard M nokkenas verstikt de boel al flink boven de 4000 rpm.
De versnellingen zijn wat korter van de B200 modellen. tot 160 in de 3 (op de teller) zul je niet halen met een B200F achteras. die loopt bij 205-210 km/h in de 5 aan zn limiet (6200-ish rpm).
Net nog gereden in een B200F 240 met A-nokkenas en lichte chipping, rijd toch erg goed! Alleen de B230F zoals ik em heb is gewoon sterker.
Misschien zijn er sommige onderdelen niet meer helemaal goed waardoor de wagen zijn trekkracht niet meer goed haalt? bougies, bougiekabels, verdelerkap, bobine, sensoren, klepspeling, lambdasonde, temperatuursensor, luchtfilter goed, gasklep+pcv schoon, ventilator niet vast, uitlaat (katalysator) goed, geen foutcodes, brandstoffilter goed, injectoren schoon, geen vacuumlekken?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

