13 December 2007, 21:47
Na veel te veel gedoe ben ik nu eindelijk bezig met de achteras.... >
:o
Ik heb Scandcar in november '06 mijn as naar Nordrive laten sturen, na veel te veel gedoe kon ik mijn laatste onderdelen 3 weken geleden ophalen.
Als ik dat geweten had was ik wel een weekend naar Drachten gereden. Blijkt dat Nordrive ook nog een verkeerde bus op 1 van mijn steekassen heeft geperst.
Anyway, ik had een te kleine garage dus kon de Volvo er niet in, rolluik ervoor gebouwd, kanteldeur verwijderd en nu past het wel.
Nou heb ik vrienden met een motorzaak en een autobrug....maar vanwege onderdelen, gereedschap, ontroesten,verven toch maar thuis bezig.
Proefrit geslaagd, de PUrubbers en stabi maken een enorm verschil ;D ;D ;D Ook de sper werkt, maar dat is wel spannend, na te driften schiet je opeens weer recht voorruit 8) 8) 8) Geen sneeuw hier maar veel bochten met natte bladeren aan de rechterkant
:-X
Behalve dat ik onder de auto toch lastig manouvreren is ben ik niets raars tegengekomen.
Wel een 2 tips: Bij het vervangen van de trommelschoenen is de onderste veer erg lastig. Een verentrekker werkt niet want het gat ligt te ver naar binnen. Sla buiten de auto op een balkje o.i.d. een platte schroevendraaier in de 2e winding van de veer. De Sdraaier moet dun wegens inslaan, breed ivm verdraaien en dik genoeg zijn om de kracht aan te kunnen. Nu kan je monteren.
Het andere is het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn. Waren bij mij dusdanig roestig dat ze van de bevestiging afbraken. Ik heb alles goed ontroest en metaal geverfd. Daarna de rubbers met MS polymer vastgezet, perfect vast
:oIk heb Scandcar in november '06 mijn as naar Nordrive laten sturen, na veel te veel gedoe kon ik mijn laatste onderdelen 3 weken geleden ophalen.
Als ik dat geweten had was ik wel een weekend naar Drachten gereden. Blijkt dat Nordrive ook nog een verkeerde bus op 1 van mijn steekassen heeft geperst.
Anyway, ik had een te kleine garage dus kon de Volvo er niet in, rolluik ervoor gebouwd, kanteldeur verwijderd en nu past het wel.
Nou heb ik vrienden met een motorzaak en een autobrug....maar vanwege onderdelen, gereedschap, ontroesten,verven toch maar thuis bezig.
Proefrit geslaagd, de PUrubbers en stabi maken een enorm verschil ;D ;D ;D Ook de sper werkt, maar dat is wel spannend, na te driften schiet je opeens weer recht voorruit 8) 8) 8) Geen sneeuw hier maar veel bochten met natte bladeren aan de rechterkant
:-XBehalve dat ik onder de auto toch lastig manouvreren is ben ik niets raars tegengekomen.
Wel een 2 tips: Bij het vervangen van de trommelschoenen is de onderste veer erg lastig. Een verentrekker werkt niet want het gat ligt te ver naar binnen. Sla buiten de auto op een balkje o.i.d. een platte schroevendraaier in de 2e winding van de veer. De Sdraaier moet dun wegens inslaan, breed ivm verdraaien en dik genoeg zijn om de kracht aan te kunnen. Nu kan je monteren.
Het andere is het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn. Waren bij mij dusdanig roestig dat ze van de bevestiging afbraken. Ik heb alles goed ontroest en metaal geverfd. Daarna de rubbers met MS polymer vastgezet, perfect vast
[img][/img]

