16 December 2007, 09:58
Rob schreef:"het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn"
Zijn die noodzakelijk?
Ik heb de Volvo wel als Volvo ;D Hij moet dus reglmatig werken met veel gewicht. Ik verwacht dat die rubbes alleen een functie hebben bij zware belading op een te snel genomen drempel of in een bocht met slecht wegdek(Hier hebben we namelijk geen drempels
)@ Dirk 242:
De meeste tijd gaat toch in schoonmaken, ontroesten en verven zitten. De uren hou ik niet bij, gelukkig is het hobby en ik kijk geen tv :
:o 8) Maar als je een oldtimer wil gebruiken als dagelijkse auto die pas sinds 2 weken in mijn garage past dus meestal buiten staat...en hem niet wil oprijden dan ben je veel tijd kwijt.
Ik heb natuurlijk, heel belangrijk, eerst alle delen verzameld en naarmate ik tijd en zin had het werk gedaan. Ik heb ook wel een een motorfiets laten stralen en coaten maar toen was ik ook veel tijd kwijt aan het terug op maat schuren van de montagepunten.
Overigens zag de achteras toen ik hem kreeg geweldig uit, maar als je de tectyl verwijderd is het toch een roestig ding...
@ DopdeDouwer
Nee, Hammerhite is niet overschilderbaar vanwege het siliconengehalte. Maar ik geloof dat het net zal met verzinken is. De Hammerhite op mijn schokbreker vreet ook wel iets in en de blinkende buitenlaag is na 30 Dkm een stuk minder. Met een kunstof primer durf ik het wel aan hoor.

@ Peter
Ik vind het wel fijn dat de oude achteras gerestaureerd gaat worden, het schijnt een 1031 te zijn. Jammer is dat je altijd het remblik moet vervangen maar die worden nieuw door Scantech verkocht. Ondanks verzinken staan die bij mij ook nog in de Owatrol ;D. Met 2 nieuwe steekaslagers kan die er weer jaren tegenaan.
[img][/img]

