4 November 2005, 14:07
De 'nieuwere' 240's ben ik ook niet kapot van. Ineens zat er een bolling in de achterklep (omdat anders het 740 drukslot niet paste volgens mij) en kwamen er allerlei plestik stukken aan de onderkant erbij, Joost mag weten waarom. Verfraaiing? Ik noem dat hopeloos proberen modern te doen. Dus voor mij een 240 van v??r 1986 a.u.b.
-300 serie, tja begint nu cultstatus te krijgen enigszins bij sommigen maar het blijft een DAF als je het mij vraagt.
- 440 - 460 inderdaad...waarom mocht daar ooit Volvo op staan...
- 480, volgens mij een enorm misbaksel marketing technisch gezien. Qua ontwerp best leuk voor die tijd, alleen jammer van dat dashboard. En ook niet dat degelijke gevoel dat een grote volvo heeft (gooi de deur maar dicht en je weet het)Voor de rest volgens mij rampzalige kwaliteit in verhouding tot andere Volvo's (roest, electriciteit)
-update van de 740, jammer een hoop karakter was ineens weg. Doe mij maar het turbo-front van de 740 type 1. Ik snapte zowieso niet waarom deze naast de 940 bleef. Waren volgens mij bijna dezelfde garageboxen.
-De 940. Jammer, gemiste kans. Hoezo nieuw model? Dit is gewoon een iets rondere 740. Saaier dashboard. lelijke achterlichtpartij. Van de grote Volvo's de minst interessante voor mij.
- update van de 850 (dus de tweede versie), suffere achterkant, doe mij gewoon het eerste model dan maar.
-S40/V40 type1. Van buiten een mooi ontwerp. Vooral de laatste modeljaren (waarom niet meteen al zo'n ruige bumper er onder en van die mooie heldere koplampen e.d?) Maar eveneens een minder degelijk gevoel zoals alle Volvo's uit Born genieten. En waarom staat dat gekke stuur als een pannekoek voor je neus op een rare positie? Zowieso de hele zitpositie is twijfelachtig te noemen.
-960 S90 (heel kort deze laatste benaming gekregen omdat het anders niet paste in het gamma) een koets met aanzien. Ietwat vreemd front als je het vergelijkt met de rest. maar toch. Enige minpunt is dat de auto iets TE klassiek oogt vergeleken met zn soortgenoten van andere merken uit die tijd.
Als we het dan toch even doornemen dan maar meteen ff alle meningen op een rij. tja en de rest...is nog te nieuw. :-)
-300 serie, tja begint nu cultstatus te krijgen enigszins bij sommigen maar het blijft een DAF als je het mij vraagt.
- 440 - 460 inderdaad...waarom mocht daar ooit Volvo op staan...
- 480, volgens mij een enorm misbaksel marketing technisch gezien. Qua ontwerp best leuk voor die tijd, alleen jammer van dat dashboard. En ook niet dat degelijke gevoel dat een grote volvo heeft (gooi de deur maar dicht en je weet het)Voor de rest volgens mij rampzalige kwaliteit in verhouding tot andere Volvo's (roest, electriciteit)
-update van de 740, jammer een hoop karakter was ineens weg. Doe mij maar het turbo-front van de 740 type 1. Ik snapte zowieso niet waarom deze naast de 940 bleef. Waren volgens mij bijna dezelfde garageboxen.
-De 940. Jammer, gemiste kans. Hoezo nieuw model? Dit is gewoon een iets rondere 740. Saaier dashboard. lelijke achterlichtpartij. Van de grote Volvo's de minst interessante voor mij.
- update van de 850 (dus de tweede versie), suffere achterkant, doe mij gewoon het eerste model dan maar.
-S40/V40 type1. Van buiten een mooi ontwerp. Vooral de laatste modeljaren (waarom niet meteen al zo'n ruige bumper er onder en van die mooie heldere koplampen e.d?) Maar eveneens een minder degelijk gevoel zoals alle Volvo's uit Born genieten. En waarom staat dat gekke stuur als een pannekoek voor je neus op een rare positie? Zowieso de hele zitpositie is twijfelachtig te noemen.
-960 S90 (heel kort deze laatste benaming gekregen omdat het anders niet paste in het gamma) een koets met aanzien. Ietwat vreemd front als je het vergelijkt met de rest. maar toch. Enige minpunt is dat de auto iets TE klassiek oogt vergeleken met zn soortgenoten van andere merken uit die tijd.
Als we het dan toch even doornemen dan maar meteen ff alle meningen op een rij. tja en de rest...is nog te nieuw. :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"