4 November 2005, 14:29
TheSaint77 schreef:480,
volgens mij een enorm misbaksel marketing technisch gezien. Qua ontwerp best leuk voor die tijd, alleen jammer van dat dashboard. En ook niet dat degelijke gevoel dat een grote volvo heeft (gooi de deur maar dicht en je weet het)Voor de rest volgens mij rampzalige kwaliteit in verhouding tot andere Volvo's (roest, electriciteit)
S40/V40 type1.
Van buiten een mooi ontwerp. Vooral de laatste modeljaren (waarom niet meteen al zo'n ruige bumper er onder en van die mooie heldere koplampen e.d?) Maar eveneens een minder degelijk gevoel zoals alle Volvo's uit Born genieten. En waarom staat dat gekke stuur als een pannekoek voor je neus op een rare positie? Zowieso de hele zitpositie is twijfelachtig te noemen.
Ik kan het niet laten te happen. 8) 8) Ik voel mij niet echt aangesproken maar ik moet toch even wat kwijt.
Inderdaad ben ik het met je eens dat de 480 marketingtechnisch niet echt een succes was, vergeet daarbij echter niet dat ie ook voor de amerikaanse markt bestemd was en dat dat niet door is gegaan. Daar is echter later niet over doorgedacht bij de verdere introductie.
En ook dat de eerste types elektraproblemen hadden.
Dat laatste is echter na 1992 geheel en al verdwenen. Ik heb bij mijn 95-er nog nooit elektraproblemen gehad (en velen met mij). En ik heb echt minder last van roest dan een 240-er als ik alles even rustig nalees. Dus dat zijn echt vooroordelen.
Verder mag je erover denken zoals je zelf wilt. Dat is je eigen smaak. (Gelukkig maar.)
Daarnaast vraag ik mij af of je wel eens in een phaseII V40 hebt gezeten.
Ik ben namelijk nogal gevoelig qua rugproblemen maar ik zit perfect in een V40. (En beter als in een 240, hoewel de stoel daarvan goed is) En qua degelijkheid, maar dat is mijn eigen ervaring. Ook het dichtslaan van de deur van een V40 geeft een kluisgevoel. (dit in tegenstelling tot de 400 serie.)
Maar goed, we hebben het over klassiekers, wanneer is je VOLVO een klassieker.
Mijn mening is dat zodra het iets aparts is of begint te worden en het ontwerp ouder is dan 10 tot 15 jaar dat het die status kan krijgen.
Ik persoonlijk heb geen warm gevoel bij mijn V40 (dat is en blijft het apparaat dat ik nodig heb voor mijn werk) maar wel bij de 480.
Ook die 200 serie heeft iets. Vandaar dat ik mij hier ook laat horen.
Zelfs de 700 serie maar daar heb ik toch iets minder mee.
Oh ja, en ook de moderne VOLVO-s hebben nogal wat problemen, met name elektronica, lees het VOLVO-forum maar.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480