4 November 2005, 17:16
480rider schreef:En ook dat de eerste types elektraproblemen hadden.
Dat laatste is echter na 1992 geheel en al verdwenen.
klopt, ze zijn flink beter na 1992, maar alles daarvoor is een ramp.
480rider schreef:En ik heb echt minder last van roest dan een 240-er als ik alles even rustig nalees. Dus dat zijn echt vooroordelen.
Dat ligt er al aan. Als je bekijkt dat de 240's die roestproblemen hebben meestal nog niet de verzinkte carosserie hebben die later wel gebruikelijk was dan is dat logisch. De 480 die jij bezit zal wellicht wel al verzinkt zijn. En de meeste 240's die roestproblemen hebben zijn stukken ouder en hebben al meer meegemaakt. Ik wil de 480's nog wel eens zien over x aantal jaar, ook de 'versere' exemplaren.
480rider schreef:Verder mag je erover denken zoals je zelf wilt. Dat is je eigen smaak. (Gelukkig maar.)
En desondanks, dat zei ik al eerder, vind ik de 480 een markant model.
480rider schreef:Daarnaast vraag ik mij af of je wel eens in een phaseII V40 hebt gezeten.
Ik ben namelijk nogal gevoelig qua rugproblemen maar ik zit perfect in een V40. (En beter als in een 240, hoewel de stoel daarvan goed is)
Ja ik heb in zowel de phaseI als de phaseII van de S40V40 gereden. En inderdaad, de stoel zit perfect (zo uit de 850 gehaald) Maar de zit t.o.v. het stuurwiel maar ook de pedalen alsmede de in- en uitstap zijn matig (kijk uit voor je hoofd en je knie) OK, een 240 is ook niet 'je-van-het' qua ergonomie maar ik vind het persoonlijk prettiger. Ik heb meerdere malen mijn knie tot bloedens toe bezeerd aan het dashboard van een S40 bij het in- en uitstappen.. En dan ben ik nog niet eens zo heel lang met 1 meter 83.
480rider schreef:En qua degelijkheid, maar dat is mijn eigen ervaring. Ook het dichtslaan van de deur van een V40 geeft een kluisgevoel. (dit in tegenstelling tot de 400 serie.)
OK, het is beter dan een 400, dat ben ik met je eens. Maar doe maar eens een 240 danwel een 850 portier dicht naast een S/V40. Hij haalt het net niet.
480rider schreef:Mijn mening is dat zodra het iets aparts is of begint te worden en het ontwerp ouder is dan 10 tot 15 jaar dat het die status kan krijgen.
OK, maar puur om de leeftijd vind ik te kort door de bocht? Ik vond de C70 eerste versie bij zijn intro al een beauty en ik weet zeker dat deze auto de 780 achterna gaat als zijnde iets speciaals. Voor mij persoonlijk is heeft het te maken met ?n de leeftijd, maar vooral de algemene maatschappelijke status/acceptatie van een ontwerp gekoppeld aan de tijdsgeest van dat moment met een hele grote emotionele factor. Misschien is die laatste nog wel de belangrijkste.
480rider schreef:Oh ja, en ook de moderne VOLVO-s hebben nogal wat problemen, met name elektronica, lees het VOLVO-forum maar.
Welke moderne auto heeft dit niet. Volgens mij barsten de huidige auto's over het algemeen van deze problemen. Electronica in zijn algemeenheid is zo snel in z'n ontwikkeling dat het niet goed doorontwikkeld is ben ik van mening. Dus; hoe meer electronica en hoe meer de electronica voor zijn rekenening neemt, des te groter de problemen, maar ook des te vaker treden problemen op.
maar eh...480rider...een 480 is en blijft speciaal. 8) Zonder twijfel! Ik had er ooit ook bijna een gekocht. Niet gedaan, spijt van gehad achteraf.
En ik zag gisteren nog dat er een 480ES (bouwjaar geen idee) bij een garage te koop staat, die daar dus al meer dan 3 jaar staat. Dat weet ik zeker. Hij vraagt er 2950 voor, dat staat op de voorruit. Ik ben toch benieuwd waarom die wagen daar al zo lang staat.
Maarja...ik heb geen plek/tijd/geld en als ik er een zou willen, dan iig een GT met volvo motor, of een turbo model. groen/zilver two tone uit een van de laatste reeksen. ;-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"