8 November 2005, 10:37
Vorig jaar kwam ik met mijn 230F op LPG niet verder dan zo'n 310 km met 38 liter, dus iets beter dan 1 op 8.
Gisteren voor het eerst weer gemeten, nadat ik alles voor het eerst echt in orde heb gemaakt, bijna 1 op 9,5.
Heb ook nog een stukje in de file gereden en door de bebouwde kom in de file.
Waaraan het ligt weet ik niet precies, mijn dagtellerknopje was afgebroken, die heb ik nu vervangen, tussentijd niet zoveel interesse gehad. Maar nu ik het onderhoud zelf doe, vond ik het wel weer leuk om te weten.
Ondertussen heb ik natuurlijk de luchtinlaat gereinigd ( met luchtregelklep en CIS-klep), luchtfilter vervangen, bougies met kabels en verdeelkap en rotor, kleppen staan goed en het uitlaatspruitstuk slaat weer goed aan op de uitlaat (pakking lag ertussenuit).
Dat scheelde toch wel meer dan ik dacht!
Groetjes,
Ton-Herman
Gisteren voor het eerst weer gemeten, nadat ik alles voor het eerst echt in orde heb gemaakt, bijna 1 op 9,5.
Heb ook nog een stukje in de file gereden en door de bebouwde kom in de file.
Waaraan het ligt weet ik niet precies, mijn dagtellerknopje was afgebroken, die heb ik nu vervangen, tussentijd niet zoveel interesse gehad. Maar nu ik het onderhoud zelf doe, vond ik het wel weer leuk om te weten.
Ondertussen heb ik natuurlijk de luchtinlaat gereinigd ( met luchtregelklep en CIS-klep), luchtfilter vervangen, bougies met kabels en verdeelkap en rotor, kleppen staan goed en het uitlaatspruitstuk slaat weer goed aan op de uitlaat (pakking lag ertussenuit).
Dat scheelde toch wel meer dan ik dacht!
Groetjes,
Ton-Herman