22 January 2008, 13:24
Bozzma schreef:Ja, die is lekker, maken wij een relais schakeling om spaningsval van al je schakelaars in je auto te voorkomen..... .Sluit jij de voeding van het relais aan op een aansluiting die eender is met de aansturing van de relaisspoel (waarom dan een relais ?) ná contactslot, dat rot-verdeelpunt bij de accu e.d.
Begrijp je ff niet. Het relais (achterste waar de voeding van de MS op zit) ging aan op t moment dat ik de accupolen aansloot. Op zeker. Ten eerste kan dat niet de bedoeling zijn. De plus van de accu stond stond op de verkeerde kant van t relais volgens mij want aan de andere kant stond de directe chasissmassa. Waardoor het relais dus altijd aanstaat als de accukabels vast zitten. Kan niet anders toch in dat geval?
Jij zei tegen mij controleer of er spanning staat op de draad die van t contactslot komt wanneer het contact uit staat. Dat was niet t geval want dat heb ik nagemeten. Dus dit moet kloppen zo. Want het relais gaat aan als ik de auto op contact zet. Daarnaast zie je pas lampjes branden op de MS als de motor loopt dus kun je niet zeker zeggen of de MS uit is als je het contact niet aan hebt staan. Ja moet eigenlijk wel in de oude situ want geen stroom van t contactslot. Voeding van de MS was dus eerst geschakeld door de plus van de accu en daardoor kreeg de MS voeding vanaf het contactslotcircuit. Nu andersom namelijk direct vanaf de plus-pool. De contactvoeding dient nu enkel als schakelaar.
[/quote]
Bozzma schreef:Ik vind het nog steeds gek, want MS ging netjes op contact uit toen wij ermee bezig waren. Ik weet niet meer of we het brandstof relais hebben gecontroleerd. De reden daarvoor was dat de pomp al liep. Maar als dat de boosdoener is dan zit de fout in MS, niet in de bedrading aangezien ik deze enkel aan mag gaan als MS aan is en toerental heeft (of een primepuls geeft). Maar goed. Je kan altijd nog een keer langskomen. Dan kan ik zien wat er gebeurd is. Maar ik ga niet voor liefdewerkoudpapier naar de andere kant van DenHaag. Geloof dat ik bijna een uur door de stad heb gereden :o
1. brandstofpomp is ook iets geks mee. Op stand I hoor ik al gezoem, op stand II nog meer gezoem alsof dan pomp 2 in werking treedt. Zoals jij al zei ga ik die voeding opsnorren en doortrekken naar de relais die jij hebt aangelegd zodat MS die aan en uit schakelt. Lijkt me wel nuttiger inderdaad.
2. ik woon nu vlakbij de utrechtsebaan. Dus dat gereis is zowieso niet meer aan de orde.
3. liefdewerkoudpapier moet je bij mij niet onderschatten. Dat waardeer ik ten zeerste. Misschien heb ik dat nog niet genoeg laten blijken maar ik was er wel ENORM blij mee dat je me op die manier toen hielp, ik zat nogal omhoog ook in mn thuissituatie. Zelfde geldt uiteraard ook voor Dhr. Jongste welke net als jij hoog op de ranglijst staat bij mij! Er komt een moment dat ik wat terug kan doen voor jullie. Ben ik zeker van!
4. Lijkt me leuk om een keer op een droge zaterdag naar je toe te komen zodat we samen nog eens alles netjes nalopen en misschien de puntjes op de 'I' zetten.
Bozzma schreef:Maar ik ben wel blij dat je auto het nu goed doet !
Anders ik wel! EN blij dat jullie me geholpen hebben!!
Bozzma schreef:Nog een adviesje: Als Volvo remmen eenmaal vastzitten blijven ze problemen geven. Nieuwe zijn niet eens zo heel erg duur. Zoek maar eens op internet. Ik weet dat de voorste rond de 125 euro kosten bij de dealer en achter 90 euro. Voor een paar tientjes minder heb je gereviseerde... Maar de kwaliteit daarvan is twijfelachtig in de ruimste zin van het woord. Ze kunnen goed zijn maar ook slecht.
Ik zit er aan te denken ze zelf te reviseren. Dat heb ik ooit bij mn Amazon ook gedaan en eigenlijk werkte dat prima hoor. Nooit meer problemen mee gehad namelijk. Maar wel secuur gedaan destijds, gehoond, nieuwe cups en rubbers. No problem.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

