24 January 2008, 22:42
Ander soort zoem zou kunnen omdat er ook nog een pomp in de tank zit. 2 pompen dus. ÃÃn in de tank, ÃÃn onder de auto.
Verder kan je controleren of de MS spanningsloos is: als je de laptop eraan hangt dan zie je de meters allemaal rood worden en is communicatie niet meer mogelijk.
Ik had het volgende aangesloten: een draad rechtstreeks van de plus naar de relaisspoelen. Op het brandstofrelais stond ook een plus van de accu. Maar deze krijgt geen massa zodra MS vind dat dat niet nodig is. Verder liep er nóg een draad welke naar de bobine gaat. Dit is de contactgestuurde draad. Als je nu de beide rode draden van de relais aan de bobine draad hebt hangen dan heb je het mooie overgangsweerstand vrije circuit teniet gedaan want dan loopt de voedingsspanning over diverse aan elkaar geknoopte verbindingen en schakelaars. Vooral bij belasting krijg je dan een spanningsval.
Wat ik me voor kan stellen is dat de draad naar de bobine naar de plus van de accu is gelegd omdat ik je toen heb verteld hoe deze aangesloten diende te worden. Als die draad niet naar de bobine ging, dan was het niet goed. Verder is het zo dat als MS uit gaat in de oorspronkelijke situatie dat niet je contactschakel relais het probleem geeft, maar de brandstofpomp relais. Die krijgt massa over MS, dus dien je de weerstand te meten bij uitgeschakelde motor tussen de massa van de auto en het punt van dit relais.
Feitelijk is het een zeer simpel schakelingetje. En ik weet zeker dat er geen fouten in zaten toen ik de auto achterliet. De motor ging meteen uit na het afzetten, dus in iedergeval sloot MS de motor af. Het kan zijn dat er spanning op het brandstofrelais is blijven staan, maar dat is met 1 meting vast te stellen. Met de gegeven schema's moet je toch kunnen vaststellen wat er mis is ? De gehele plus overzetten naar de plus van je bobine is iig niet juist. Je LC1 geeft dan zeker problemen.
Verder kan je controleren of de MS spanningsloos is: als je de laptop eraan hangt dan zie je de meters allemaal rood worden en is communicatie niet meer mogelijk.
Ik had het volgende aangesloten: een draad rechtstreeks van de plus naar de relaisspoelen. Op het brandstofrelais stond ook een plus van de accu. Maar deze krijgt geen massa zodra MS vind dat dat niet nodig is. Verder liep er nóg een draad welke naar de bobine gaat. Dit is de contactgestuurde draad. Als je nu de beide rode draden van de relais aan de bobine draad hebt hangen dan heb je het mooie overgangsweerstand vrije circuit teniet gedaan want dan loopt de voedingsspanning over diverse aan elkaar geknoopte verbindingen en schakelaars. Vooral bij belasting krijg je dan een spanningsval.
Wat ik me voor kan stellen is dat de draad naar de bobine naar de plus van de accu is gelegd omdat ik je toen heb verteld hoe deze aangesloten diende te worden. Als die draad niet naar de bobine ging, dan was het niet goed. Verder is het zo dat als MS uit gaat in de oorspronkelijke situatie dat niet je contactschakel relais het probleem geeft, maar de brandstofpomp relais. Die krijgt massa over MS, dus dien je de weerstand te meten bij uitgeschakelde motor tussen de massa van de auto en het punt van dit relais.
Feitelijk is het een zeer simpel schakelingetje. En ik weet zeker dat er geen fouten in zaten toen ik de auto achterliet. De motor ging meteen uit na het afzetten, dus in iedergeval sloot MS de motor af. Het kan zijn dat er spanning op het brandstofrelais is blijven staan, maar dat is met 1 meting vast te stellen. Met de gegeven schema's moet je toch kunnen vaststellen wat er mis is ? De gehele plus overzetten naar de plus van je bobine is iig niet juist. Je LC1 geeft dan zeker problemen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl

