25 January 2008, 20:48
Lol. Daar kom je minder ver op. Want per liter heeft het minder energie. Bovendien zal je merken dat je afstelling niet meer klopt, maar dit is marginaal. Als je een MS2 had gekocht dan had je een flex-fuel sensor in je tank kunnen hangen en E85 kunnen tanken. De sensor herkent de samenstelling in de tank en maakt een alternatieve inspuitpuls afhankelijk van de samenstelling. Altijd een juist mengsel, waar je ook op rijdt. Overigens zal als het goed is je lambda-sensor nu je mengsel iets bijtrekken. Maar ik denk dat je het amper merkt. Die 5% biofuel klinkt dus leuk maar is het eigenlijk niet.
Ik weet niet wat voor gradatie het mee heeft gekregen, maar het zou klopvaster kunnen zijn dan normale benzine. Al weet ik niet zeker of dat opgaat. 100% ethanol is in iedergeval erg klopvast. Daarmee kan je de turbodruk opvoeren tot de kop niet meer op het blok blijft zitten. Maar je hebt er ook flink meer van nodig.
Ik weet niet wat voor gradatie het mee heeft gekregen, maar het zou klopvaster kunnen zijn dan normale benzine. Al weet ik niet zeker of dat opgaat. 100% ethanol is in iedergeval erg klopvast. Daarmee kan je de turbodruk opvoeren tot de kop niet meer op het blok blijft zitten. Maar je hebt er ook flink meer van nodig.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl