14 February 2008, 00:05
Belg schreef:Ik kan je alleen maar overschot van gelijk geven. Hier in Belgie zitten we met hetzelfde hypocrite gevoel. Hoge LPG taks en dat terwijl het met lengten voorsprong het beste is voor het milieu. Zelfs de vriendelijkste benzine motor is een vervuiler tov een 240 op LPG.edwin schreef:ik wordt langzamerhand doodmoe van het geleuter over het milieu. >
Als de overheid werkelijk wat voor het milieu over had ,dan zouden we toch met z'n allen al op LPG
rijden ?
Maar nee .....is nog steeds fiscaal de onaantrekkelijkste brstf om op te rijden.
Slurptax,vliegtax,ecotax en ga zo verder.
Heerlijk om zonder schuldgevoel je tank vol te gooien ,met 130 naar de veluwe te blazen,dagje toeren en weer terug.
Ik zeg: Weg met de ozonlaag , palmen zijn ook mooi !!
Het probleem met LPG is dat het helemaal niet zuinig is. Het normale verbruik van een auto stijgt redelijk veel wanneer er op LPG gereden wordt, dat is de redenering die achter die hoge taksen en de weigerachtige houding t.o.v. LPG promoten zit. Dat LPG veel schoner is, is hieraan gewoon ondergeschikt gemaakt. Het gaat niet alleen om het vervuilende / schone karakter van brandstoffen, maar tevens om de dreigende uitputting ervan. LPG is en blijft (gebaseerd op) een fossiele, uitputtende brandstof en daar zit 'm het probleem.
Maar maakt niet weg dat ik zelf ook voor LPG pleit hoor !!

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)