24 February 2008, 18:10
jberg schreef:wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf? en wat mag een goede 245 van rond 83 kosten?
Ik neem aan dat je met een "goede" klassieke 245 een roestvrije bedoelt

Er zijn verschillende mgelijkheden:
ten eerste: een roestvrije origineel Nederlandse ben ikzelf nog niet tegen gekomen.
Maar er worden er massa's geimporteerd.
De goedkoopste optie is zelf naar Noord-Zweden en er daar een kopen.Prijzen tot zelfs onder de 1000 euro.
En andere betaalbare optie: op Marktplaats adverteren een paar gasten die in Zweden wonen en van daaruit 245's verkopen: prijzen rond de 3000-3500 voor een roestvrij exemplaar.
Zelf een kopen via een Amerikaanse website en laten verschepen naar Nederland. Amerikaanse zijn qua carosserie vaak de beste maar hebben wel vaak een gesmolten of gescheurd dashboard en de lak is door de zon aangetast. Ik ben er nog niet uit wat het verschepen etc. kost maar het kan in de papieren lopen vrees ik.
Kopen bij een bedrijf: verschillende Volvo specialisten en mensen die zich zo noemen hebben er een aantal te koop. Prijzen en kwaliteit varieren enorm. Ik heb slecht opgeknapte exemplaren gezien waar nog gerust 5000 euro voor wordt gevraagd. Op het moment dat je zo'n auto hebt gekocht kun je al 3 a 4000 euro afschrijven.
Met wat geluk kun je bij een bedrijf ook een goeie vinden voor 5000 euro, maar ga ALTIJD op je eigen kennis af en niet op de praatjes die ze erbij verkopen.
Het feit dat iemand zich Volvo specialist noemt is nog geen enkele garantie dat ie je een goeie 245 oldtimer verkoopt.
Tot slot is er de categorie bedrijven die 10000+ vragen voor een mooie opnieuw gespoten 245.
Dit is een optie als je geld teveel hebt en niet weet waar je er mee naar toe moet.
![[Afbeelding: bigsmilevo2.gif]](http://img214.imageshack.us/img214/3803/bigsmilevo2.gif)

